Niemiecka grupa Serviceplan inwestuje w Group One
Niemiecka grupa komunikacji marketingowej Serviceplan Group przejmuje 25 proc. udziałów w agencji Group One.
Serviceplan, nabywając 25 proc. udziałów w Group One, staje się mniejszościowym partnerem kapitałowym, pozostawiając polskiemu zarządowi pełną decyzyjność biznesową. - Dla Serviceplan współpraca oznacza możliwość zbudowania jakościowej obecności na polskim rynku i w regionie, a dla Group One – realizację strategii międzynarodowego rozwoju - wyjaśnia Florian Haller, CEO Serviceplan Group.
– Szukaliśmy międzynarodowego partnera, który wniesie do Group One wartość dodaną, ale też zgodzi się na pozostanie udziałowcem mniejszościowym - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One. - Dla Group One kluczowym elementem współpracy jest przyspieszenie rozwoju międzynarodowego, w tym zarówno obsługa polskich marek planujących ekspansję za granicą, jak i praca dla międzynarodowych klientów, do których dostęp z poziomu polskiego rynku jest ograniczony – podkreśla Żołędziowski.
W Group One nie nastąpią zmiany strukturalne. W ramach włączenia polskich spółek w zespoły obsługujące międzynarodowych klientów Serviceplan Change zmieni nazwę na Change Serviceplan, natomiast Media+ zmieni się w Mediaplus, którym jako managing director pokieruje Bartek Kamiński, dotychczas client service director w Value Media. Kamiński będzie raportował do Kamila Wiszowatego, managing directora Value Media. Planowane jest też utworzenie zaplecza produkcyjnego dla europejskich biur Serviceplan. Uczestniczyć ma w tym oddział agencji Gong w Gliwicach, który specjalizuje się w produkcji digital.
W skład Group One wchodzą domy mediowe Value Media i Media+, agencje kreatywne Change i Gong, agencja e-commerce performance SalesTube oraz firmy technologiczne. W 2016 roku grupa ma osiągnąć 270 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 35 proc. względem 2015 roku).
Współpraca Group One i Serviceplan zaczęła się od obsługi Agencji Rynku Rolnego - Serviceplan pomagał polskiej grupie przy realizacji projektów dla tego klienta na zagranicznych rynkach. Potem, dzięki rekomendacji Serviceplan, agencja Change wzięła udział w przetargu BMW, który wygrała. Jak zapewnia Marek Żołędziowski, prowadzone są rozmowy na temat pozyskania przez Group One dwóch kolejnych klientów z portfolio Serviceplan (jeden w zakresie obsługi mediowej, drugi w zakresie kreacji).
Serviceplan Group ma ponad 35 filii na całym świecie, zatrudnia ponad 3,4 tys. osób. W 2016 roku Serviceplan Group odnotowała przychody ok. 2,1 mld euro i zysk 340 mln euro rocznie. Do klientów grupy należą m.in.: BMW, Deutsche Bahn, Deutsche Telekom, Eurowings, Hornbach, HiPP, Ikea, Lufthansa, L´Oréal, MAN, Media Markt, Mini, Saturn, Schaeffler, Sky, Unicef.
(AMS, 07.12.2016)