Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku
Badanie Think Kong i SW Research
Ponad 40 proc. internautów drażni nieporadność językowa postów publikowanych na Facebooku – wynika z badania "Co najbardziej denerwuje użytkowników FB w komunikacji firm" przygotowanego przez agencję Think Kong.
- Marketerzy, którzy uważają, że stosunek do treści na Facebooku może być tylko mniej lub bardziej pozytywny są w błędzie. Wiele treści zwyczajnie irytuje odbiorców - komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategii w Think Kong. Np. młodzi (do 24 roku życia) użytkownicy Facebooka są bardzo wyczuleni na płytkość dialogu, wklepywane na szybko odpowiedzi z emotikonami, nie odnoszące się do meritum.
Co jeszcze irytuje? Tuż za błędami językowymi plasują się nieudolne starania, by wpisy były śmieszne (32 proc.). W pierwszej trójce niepożądanych zachowań znalazło się również nadużywanie sztucznych, profesjonalnych zdjęć, co za rażące uważa 31 proc. badanych.
Badanie zostało przygotowane przez agencję Think Kong we współpracy z firmą SW Research. Sondaż metodą CAWI przeprowadzono we wrześniu 2016 r. na próbie 1209 użytkowników Internetu korzystających z Facebooka.
(AMS, 07.12.2016)