Najpopularniejszy tygodnik w Holandii musi zmienić nazwę
Elsevier
Koncern medialny Relx nie ugiął się pod presją opinii publicznej i zapowiedział, że doprowadzi do zmiany tytułu tygodnika "Elsevier" ukazującego się od 125 lat.
Redakcja pisma potwierdziła już, że jego nazwa zostanie zmieniona. Zmian będzie stopniowa i potrwa osiem lat. Najpierw tytuł zostanie przemianowany na "Elsevier Weekly", a potem - na "EW".
Na początku br. pismo zostało przejęte przez grupę medialną New Skool Media. Poprzedni właściciel tytułu koncern Relx, znany wcześniej jako Reed Elsevier, zastrzegł sobie wyłączność do nazwy "Elsevier".
Swój sprzeciw w związku z planami zmiany tytułu pisma wyrazili publicznie m.in. Jean-François van Boxmeer, prezes koncernu browarniczego Heineken, Jeroen van der Veer, były prezes koncernu naftowego Shell i Wim Pijbes, szef amsterdamskiego Rijksmuseum.
Magazyn "Elsevier" jest najpopularniejszym tygodnikiem opinii w Holandii. Jego średni nakład to 90 tys. egz.
(LL, 07.12.2016)