Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Ranczo" z największą widownią wśród seriali weekendowych

W ostatnim odcink "Rancza" senator Kozioł (Cezary Żak) wygrywa wybory na prezydenta Polski (screen za vod.tvp.pl)

Z trzech seriali, których emisja zakończyła się w ostatni weekend, najwięcej widzów – 5,30 mln - przyciągało "Ranczo" w TVP 1. Nie jest jeszcze przesądzone, czy to był ostatni sezon tej produkcji.

Serial "Komisarz Alex" (także TVP 1) miał średnio 2,02 mln widzów, a "Na noże" w TVN – 1,41 mln. "Ranczo" wygrało także pod względem udziału w rynku – zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) – osiągając odpowiednio 30,9 proc. i 22,2 proc. udziału. Z naszej analizy danych Nielsen Audience Measurement wynika, że emitowany w niedziele w godz. 20.25-21.15 serial "Ranczo" był liderem swojego pasma.

Mniejszy udział w rynku dał Jedynce serial "Komisarz Alex", nadawany w soboty w godz. 20.30-21.10. W grupie ogólnej w czasie jego emisji stacja z wynikiem 13,1 proc. była druga, za TVN (19,4 proc.), a w komercyjnej z udziałem 8,3 proc. ustąpiła wszystkim konkurencyjnym telewizjom: TVN (19,1 proc.), Polsatowi (15,3 proc.) i Dwójce (12,9 proc.).

Z kolei nadawany w niedziele w godz. 21.30-22.30 serial "Na noże" zagwarantował TVN trzecie miejsce w grupie ogólnej z udziałem 9,6 proc. (wygrała Jedynka, mająca 25 proc., przed Polsatem – 10,7 proc.) i drugie w grupie komercyjnej, z wynikiem 12,8 proc. (prowadziła Jedynka – 21,1 proc.).

To jednak debiutancki serial TVN wygenerował najwyższe wpływy z reklam – 18,15 mln zł. Przychody ze sprzedaży czasu przy dziesiątej edycji "Rancza" wyniosły 12,32 mln zł, a przy ósmym sezonie "Komisarz Aleksa" – 4,67 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zarówno serial "Na noże" w TVN, jak i "Komisarz Alex" w TVP 1 będą w przyszłym roku kontynuowane. Natomiast "Ranczo" miało się na tym sezonie zakończyć – taką decyzję podjęło jeszcze poprzednie kierownictwo TVP. Czy obecne władze telewizji rzeczywiście zrezygnują z "Rancza"? - Nie ma jeszcze decyzji w tej sprawie – odpowiada Piotr Gursztyn, dyrektor biura programowego TVP. - Ten serial budzi  sentyment widzów, więc nic nie jest przesądzone – dodaje. Finałowy odcinek "Rancza" w niedzielę 27 listopada zgromadził przed telewizorami 6,11 mln osób, była to rekordowa widownia tego sezonu.

(RUT, 29.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.