"Der Spiegel" przegrał przed sądem z producentem Adblock Plus
"Der Spiegel" przegrał przed sądem z producentem Adblock Plus
Wydawca tygodnika "Der Spiegel" przegrał proces z firmą Eyeo, producentem Adblock Plus, popularnego oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam w przeglądarkach internetowych.
Wydawnictwo Spiegel Verlag domagało się wstrzymania dystrybucji oprogramowania Adblock Plus, wskazując, że jego stosowanie naraża je na utratę wpływów reklamowych. Sąd w Hamburgu odrzucił argumentację. Uzasadnienia wyroku nie ujawniono. Dotychczas w podobnych sprawach niemieckie sądy uznały, że blokowanie reklam w przeglądarkach jest legalne, gdyż wydawcy treści nie zawierają z czytelnikami umowy, która zobowiązywałaby ich do oglądania przekazów reklamowych.
Jest to już kolejne sądowe zwycięstwo Eyeo w procesie wytoczonym przez niemieckie media. Wcześniej przed sądami przegrywały m.in. grupy telewizyjny RTL Group i ProSiebenSat.1 oraz wydawcy dziennika "Die Süddeutsche Zeitung". Częściowe zwycięstwo w drugiej instancji (dotyczące jedynie programu Acceptable Ads) udało się uzyskać jedynie koncernowi medialnemu Axel Springer.
(LL, 28.11.2016)