Wzrosły wpływy reklamowe Polsatu ze sprzedaży spotów przy serialu "Przyjaciółki"
Polsat planuje dziewiąty sezon serialu "Przyjaciółki" (fot. Polsat)
Ósma edycja serialu "Przyjaciółki" w jesiennej ramówce Polsatu gromadziła średnio 1,96 mln widzów – ok. 60 tys. mniej niż w poprzednim sezonie wiosną br. Wpływy reklamowe z serialu wzrosły jednak cennikowo o 35,5 proc.
Serial był emitowany w czwartki o 21, od 1 września do 17 listopada br. Analiza danych Nielsen Audience Measurement wskazuje, że najwięcej widzów – 2,19 mln - przyciągnął finałowy odcinek ósmej edycji serialu. Średnio "Przyjaciółki" dały Polsatowi 13,6 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i trochę więcej – 14 proc. - w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat). W obu grupach Polsat zajął drugie miejsce. W grupie ogólnej przegrał z TVP 1 (20,6 proc. udziału), wyprzedzając TVN (10,8 proc.) i TVP 2 (4,3 proc.). W grupie 16-49 najlepszy wynik miał TVN (15,2 proc.), a gorzej od Polsatu wypadły Jedynka (11,8 proc.) i Dwójka (4,9 proc.).
Cennikowe przychody ze sprzedaży reklam przy serialu wyniosły 24,48 mln zł (bez rabatów) i były o 35,5 proc. większe od osiągniętych wiosną br. Polsat planuje na 2017 rok dziewiątą edycję "Przyjaciółek".
(RUT, 27.11.2016)