Po trzech kwartałach "Polityka" wyprzedza "Newsweek" w wynikach sprzedaży
Okładki: Newsweek i Tygodnik Polityka
W trzech kwartałach 2016 roku największy wzrost sprzedaży (ponad 10 proc.) w porównaniu z tym samym okresem 2015 roku miał "Tygodnik Powszechny". Największy spadek notuje "Wprost".
W rywalizacji "Polityki" (Polityka) i "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) w okresie styczeń-wrzesień br. lepszy był ten pierwszy tygodnik - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wynik "Polityki" to 119 664 (wzrost o 0,58 proc.), a "Newsweeka" - 113 098 egz. (spadek o 3,71 proc.).
Sprzedaż tygodników prawicowych wygląda następująco: "W Sieci" (Fratria) - 73 450 egz. (spadek o 2,92 proc.), "Tygodnik Do Rzeczy" (Orle Pióro) - 54 377 egz. (wzrost o 0,37 proc.), "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - 35 761 egz. (spadek o 2,89 proc.).
Największy spadek sprzedaży notuje "Wprost" (AWR Wprost) - do 25 075 egz. (spadek o 39,63 proc.), a największy wzrost "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) - do 20 748 egz. (wzrost o 10,56 proc.). Wynik "Przeglądu" (Towarzystwo Wydawnicze i Literackie) to 16 761 egz. (spadek o 3,38 proc.).
"Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) osiągnął średnią 130 804 egz. (spadek o 2,63 proc.).
"Tygodnik Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 283 335 egz. (spadek o 4,12 proc.).
(JK, 21.11.2016)