Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: Grand Press Photo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 18, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dawid Zieliński i Arkadiusz Kubisiak otworzą wystawę Grand Press Photo 2016 w Częstochowie

Zdjęcie Roku 2016 (fot. Dawid Zieliński)

18 listopada o godz. 18.00 w Pubie Sportowym Stacherczak w Częstowchowie (Al. Kościuszki 1) odbędzie się wernisaż wystawy najlepszych zdjęć prasowych roku. Gośćmi wernisażu będą laureaci Grand Press Photo – Dawid Zieliński i Arkadiusz Kubisiak.

Wystawa Grand Press Photo 2016 to prezentacja najlepszych zdjęć konkursu. Dramat uchodźców przybywających do Europy, Paryż po zamachach terrorystycznych, Polska w czasie kampanii wyborczej, nadzieja wygrywająca z ludzkimi dramatami, technika wkraczająca w naturę, życie rosyjskich elit i polskich emigrantów – to niektóre z tematów fotografii.
 
Na ekspozycji będzie oczywiście Zdjęcie Roku autorstwa Dawida Zielińskiego („Kontakt”) przedstawiające migrantów i uchodźców opuszczających port w Pireusie w Grecji. – Nadzieja, rozpacz, chaos. Cała historia została opowiedziana w tej jednej fotografii, co jest prawdziwym osiągnięciem – mówił Kadir van Lohuizen, przewodniczący Grand Press Photo 2016, ogłaszając tegorocznego zwycięzcę.

Dawid Zieliński fotografuje od kilkunastu lat, ale – jak sam przyznaje – w fotografii prasowej jest nowy. Sam się jej uczył. Zajmuje się głównie fotografią dokumentalną, m.in. dokumentuje zmiany zachodzące na Podlasiu. Zdaje sobie sprawę, jakim wyzwaniem jest dla niego zwycięstwo w Grand Press Photo 2016. – Za rok się okaże, czy to był tylko złoty strzał, czy naprawdę jestem dobry – mówi laureata. W piątek 18 listopada będzie on gościem na otwarciu wystawy.
 

Gościem wernisażu będzie również Arkadiusz Kubisiak (Agencja Prasowa Fotonova). W konkursie został nagrodzony jego projekt dokumentalny o fenomenie pielgrzymowania i wiary. Choć temat ten jest Polakom dobrze znany, projekt ten jury wyróżniło za poziom i jakość zdjęć, a także za bardzo dobrą ich edycję.

Wystawa prezentowana będzie w Częstochowie do 2 grudnia.

Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo organizuje od 2005 roku magazyn „Press”. Celem konkursu jest promowanie polskiej fotografii prasowej i podnoszenie jej jakości. Grand Press Photo jest konkursem dla zawodowych fotoreporterów pracujących w redakcjach prasowych, internetowych, w agencjach fotograficznych oraz dla freelancerów.
 
Mecenasem Grand Press Photo 2016 jest Nikon Polska.
Partnerem jest Narodowe Centrum Kultury z programem „Kultura dostępna”.
Partnerami wystaw są: ANWIL SA i Drukarnia Andrus.

(18.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.