"Gitara" Allegro nagrodzona w konkursie reklamowym Epica 2016
Grand Prix w kategorii Press otrzymała kampania linii lotniczych nawiązująca do rozstania Brada Pitta i Angeliny Jolie
Tylko jedna kampania z Polski dostała nagrodę w tegorocznej edycji konkursu Epica. Przygotowała ją agencja Bardzo.
W tegorocznej, 30. edycji międzynarodowego konkursu reklamowego Epica na liście nagrodzonych znalazła się tylko jedna praca z Polski - zrealizowana przez agencję Bardzo dla Allegro, pt. "Gitara", która została nagrodzona srebrem. W sumie na konkurs polskie agencje wysłały 11 zgłoszeń (z agencji Bardzo, 180heartbeats + JvM i Biura Podróży Reklamy). Wszystkich prac na konkurs trafiło 3806.
Złote nagrody Epica Awards są przyznawane przez jurorów. Srebrne i brązowe - na podstawie statystyki wyników (prace są oceniane w skali od 1 do 10, do złota mogą pretendować prace z punktacją powyżej 6). Praca Agencji Bardzo uzyskała 6,67 pkt, a zwycięska (Ikea "Every other week", autorstwa Akestam Holst) - 6,96 pkt.
Grand Prix w kategorii Film dostało wideo przygotowane na potrzeby internetu - "Kenzo World", zrealizowane przez Kenzo Perfums - z tańczącą dziewczyną, która wymknęła się z nudnego przyjęcia.
Grand Prix Digital trafiło do agencji J. Walter Thompson Amsterdam za kampanię zrealizowaną dla ING "The next Rembrandt" (za pomocą nowoczesnej technologii odtworzone zostały obrazy Rembrandta, będące idealnymi kopiami oryginałów).
Grand Prix Design otrzymała DDB Brussels za opracowanie książki, która może pomóc w terapii osób cierpiących na chorobę Alzheimera.
Grand Prix w kategorii Press jurorzy przyznali agencji TRY i kampanii dla norweskich linii lotniczych Norwegian "Tickets to Los Angeles. Brad is single", która ukazała się w prasie dzień po tym, jak Brad Pitt i Angelina Jolie ogłosili, że się rozwodzą.
W kategorii Outdoor Grand Prix trafiło do Publicis London za pomysł kampanii zrealizowanej dla biura podróży Tourism Ireland, pt. "Doors Of Thrones". Wichura, która przetoczyła się przez Irlandię, gdzie kręcono "Grę o tron", powaliła wiele starych drzew - zostały one przerobione na ręcznie rzeźbione drzwi, nawiązujące motywami do słynnego serialu, które umieszczono w kilku irlandzkich pubach. Biuro oferuje wycieczki, podczas których można je wszystkie obejrzeć.
Przewodniczącym jury konkursu Epica 2016 był Norman Pearlstine, vice-chairman Time Inc. W jury zasiadali niezależni dziennikarze zajmujący się profesjonalnie tematyką marketingu i reklamy. Reprezentowanych było 61 tytułów z 47 krajów. Polskę w jury, które obradowało w Amsterdamie, reprezentował miesięcznik "Press".
(AMS, 17.11.2016)