Grupa RMF, Agora SA i Polska Press Grupa z dofinansowaniem od Google
(fot. za pexels.com)
Grupa RMF, Agora SA, PMPG Polskie Media, Fundacja ePaństwo i Polska Press Grupa otrzymały dofinansowanie w drugiej rundzie Google Digital News Initiative.
W kategorii dużych projektów (ponad 300 tys. euro) dofinansowanie otrzymała Agora SA na projekt "Women Choose The News" - platformy, w której dziennikarki z całej Unii Europejskiej mają wybierać ich zdaniem najciekawsze informacje z danego dnia.
W kategorii średnich projektów (od 50 do 300 tys. euro) dofinansowano: Grupa RMF (projekt multimedialny, który ma towarzyszyć streamingowi radia), Polska Press Grupa ("Budżet alert" - serwis i aplikacja o budżetach partycypacyjnych) i Fundacja ePaństwo (narzędzie dla dziennikarzy do sprawdzania danych dotyczących osób publicznych).
W kategorii projektów prototypowych (do 50 tys. euro) dofinansowano PMPG Polskie Media - na platformę, dzięki której doświadczeni dziennikarze mają zarabiać na swoich treściach, a początkujący uzyskać wsparcie i porady.
Polskie media otrzymały dofinansowanie w kwocie 877,662 euro. W skali całej Europy dofinansowano 124 projekty, kwotą ponad 24 mln euro.
(JM, 17.11.2016)