Zenith stawia na technologię machine learning
Agencja mediowa Zenith zautomatyzowała kampanie digital, wykorzystując opracowaną przez siebie technologię machine learning.
Przez ostatnie pół roku agencja badała możliwości wykorzystania machine learning do przetwarzania dużych ilości danych i do zautomatyzowania złożonych i czasochłonnych elementów kampanii digital.
Wykorzystując algorytm, Zenith zebrał dane z bieżących kampanii Avivy i połączył je na poziomie cookie z systemu platformy DSP (demand-side platform) z danymi klienta dotyczącymi sprzedaży. Zastosowanie nowej technologii umożliwiło precyzyjne przypisanie konwersji do konkretnych interakcji. Ponadto Zenith automatycznie zoptymalizował digitalowe kampanie Avivy, wprowadzając dane będące efektem pracy algorytmu z powrotem do systemu DSP. Dzięki temu gromadzenie danych, atrybucja i zmiany w mediaplanie dotyczące digitalowych touchpointów odbywają się automatycznie. Zautomatyzowana optymalizacja uwzględnia także dane dotyczące m.in. wpływu ceny na sprzedaż oraz odbioru kreacji wykorzystanych w kampanii.
Za realizację projektu odpowiada globalny zespół Zenith. Będzie on wprowadzany na wszystkich rynkach, na których działa firma.
(IKO, 13.11.2016)