Agora zwiększyła przychody, ale trzeci kwartał zamknęła stratą
Przychody Grupy Agora w trzecim kwartale 2016 roku osiągnęły 273,4 mln zł (wzrost o 5,2 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2015). Wpływ na to miała frekwencja w kinach sieci Helios oraz wzrost wpływów z reklamy zewnętrznej i internetu. Spółka zamknęła jednak trzeci kwartał stratą.
EBITDA Grupy Agora w trzecim kwartale 2016 roku to 14,9 mln zł, a strata netto 13,8 mln zł. Strata netto za trzy kwartały br. wynosi 24,9 mln zł.
Przychody reklamowe "Gazety Wyborczej" zmniejszyły się w trzecim kwartale o 25,1 proc. (do 17,9 mln zł), a Metrocafe.pl o 26,1 proc. (do 3,4 mln zł). Czasopisma wydawane przez Agorę zwiększyły poziom wpływów ze sprzedaży reklam o 7,5 proc. (do 5,7 mln zł). Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu prasowego zmniejszyły się o 3,2 proc. do 30,4 mln zł.
Przychody segmentu Film i Książka wzrosły o 27,1 proc. (do 83,4 mln zł), przychody AMS ze sprzedaży reklam na nośnikach zewnętrznych to 37,7 mln zł (wzrost o 7,7 proc.), przychody z internetu to 38,6 mln zł (wzrost o 15,6 proc.), radia 21,2 mln zł (spadek o 6,2 proc.), a usługi poligraficzne 36 mln zł (spadek o 5 proc.).
(IKO, 10.11.2016)