Instagram testuje prowadzenie sprzedaży wprost z publikowanych w serwisie zdjęć
(fot. za pexels.com oraz instagram)
7 listopada br. Instagram włączył funkcję e-commerce, która pozwala na sprzedaż produktów wprost z publikowanych w serwisie zdjęć.
Instagram nową usługę testuje na razie tylko w Stanach Zjednoczonych. Zaprosił do niej 20 marek. Mogą one oznaczyć w serwisie swoje produkty przyciskiem „Kup teraz” i w ten sposób kierować internautów do swojego sklepu online.
Pod wybranymi postami - przedstawiającymi zestaw produktów - może pojawić się dodatkowa opcja „Dotknij, by zobaczyć produkty”. Po jej kliknięciu użytkownikowi wyświetlą się szczegóły i ceny wybranych pozycji.
Funkcje e-commerce Instagrama na początku dostępne będą tylko dla mieszkańców USA.
Instagram, jako aplikacja społecznościowa, jest bardzo często wykorzystywany do prezentacji mody i produktów luksusowych. Codziennie korzysta z niego około pół miliarda użytkowników.
(TAD, 08.11.2016)