Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: programy telewizyjne

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 08, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Odcinek "Sondy 2" o Puszczy Białowieskiej zniknął z internetu, ale już wrócił

Puszcza Białowieska (fot. za wikipedia.org / logotyp vod.tvp.pl)

W serwisie Vod.tvp.pl zniknął jeden odcinek "Sondy 2". Był on poświęcony Puszczy Białowieskiej. Gość specjalny programu, dziennikarz "Gazety Wyborczej" Adam Wajrak sugeruje, że audycja była nie po myśli Ministerstwa Środowiska i to ono może stać za jej usunięciem z serwisu wideo na żądanie. Po naszym zainteresowaniu usunięty odcinek wrócił on do serwisu.



Odcinek 37. "Sondy 2" w całości był poświęcony Puszczy Białowieskiej. Adam Wajrak opowiadał w nim o życiu puszczy, wspominając m.in. o tym, że korniki nie szkodzą świerkom i drzew i z ich powodu nie trzeba wycinać. W programie dano też głos prof. Bogumile Jędrzejewskiej z Instytutu Badań Ssaków PAN, która potwierdziła to jeszcze dobitniej: "puszcza da sobie radę z tym problemem sama". Tymczasem w Ministerstwie Środowiska uważają odwrotnie i z powodu korników planowane jest zwiększenie wycinki drzew w Puszczy, przeciwko czemu protestują ekolodzy.

Nic więc dziwnego, że - gdy kilka dni temu wspomniany odcinek "Sondy 2" zniknął ze strony Vod.tvp.pl Wajrak wszczął alarm na Facebooku. "Jestem jednak pewien, że to jakiś błąd techniczny i zaraz tam wróci, bo przecież gdyby było inaczej to była by cenzura. A przecież w naszym kraju jej nie ma. Poza tym przecież rząd cieszy się takim poparciem społecznym, a Lasy Państwowe takim szacunkiem, że w życiu by się nie przestraszyły tak niewinnego programu naukowego, nawet jeżeli odrobinę nie jest po ich myśli" - ironizował Wajrak.

Press

(screen za vod.tvp.pl)

Strona, która ładowała się zamiast odcinka o Puszczy Białowiejskiej.

- Nie jestem stroną, nie administruję tym systemem. Proszę o kontakt z TVP - odpowiedział "Presserwisowi" dziennikarz naukowy Tomasz Rożek, który prowadzi "Sondę 2". Nie chciał komentować sprawy zniknięcia programu z internetu. W poniedziałek 7 listopada br. po południu zapytaliśmy o to Kubę Sufina, redaktora naczelnego Ośrodka Mediów Interaktywnyh TVP. Przyznał, że nie wie, co się stało z wyciętym z Vod.tvp.pl odcinkiem "Sondy 2" o Puszczy Białowieskiej, ale "na pewno nie było w tym polityki". Po godzinie poinformował "Presserwis": - To były problemy techniczne. Odcinek "Sondy 2" wrócił już na stronę.

Press

"Sonda 2" odc. 37, Puszcza Białowieska (fot. vod.tvp.pl)

Rzecznik prasowy Ministerstwa Środowiska odmówił jakiegokolwiek komentarza w tej sprawie.

- Wiedziałem, że tak się to skończy, czyli zwaleniem na problemy techniczne. Jestem przekonany, że prawie na pewno poszło tam o politykę, a komuś ten program się nie spodobał. Zapewne komuś w ministerstwie - komentuje Adam Wajrak.



(JK, 08.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.