Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 07, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Węgierski podatek od przychodów reklamowych sprzeczny z prawem UE

Viktor Orban (fot. za flickr.com)

Węgierski podatek od przychodów reklamowych wymierzony w spółki medialne czerpiące z reklam najwięcej wpływów jest niezgodny z prawem UE - wynika z piątkowej decyzji Komisji Europejskiej.

W marcu ub.r. Bruksela wszczęła procedurę wyjaśniającą w sprawie tego podatku i zakazała jego stosowania do czasu zakończenia postępowania. Rząd Viktora Orbana wprowadził go ustawą w 2014 roku - firmy miały być obciążone podatkiem sięgającym do 50 proc., w zależności od tego, jakie były ich wpływy z reklam. Im większe, tym obciążenie miało być wyższe. Skargę na to rozwiązanie wniosła do Brukseli grupa RTL niemieckiego giganta medialnego Bertelsmann. Wskazywała, że podatek jest dyskryminujący i zagraża "medialnemu pluralizmowi" na Węgrzech.

"W systemie podatkowym opartym na jednolitej stawce mniejsze firmy płaciłyby mniejsze podatki niż ich więksi konkurenci, ponieważ mają niższe wpływy z reklam. Ze względu na progresywne stawki wprowadzone ustawą z 2014 roku, spółki o niskich wpływach z reklam były zobowiązane do zapłaty znacznie niższego podatku, nawet w stosunku do ich wpływów reklamowych, niż przedsiębiorstwa z wyższymi dochodami z reklam. To dało firmom z niższymi wpływami z reklam przewagę ekonomiczną nad konkurentami" - wskazała KE w komunikacie.

(AMS, PAP, 07.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.