Rynek urządzeń VR za 10 lat ma dogonić rynek smartfonów
![](/images/contents/photo_46264_1478212932_big.jpg)
Na stoisku Inspira Space można poznać granice ludzkiej percepcji (fot. materiały European VR Congress)
Ponad pół tys. osób zwiedziło już stoiska VR Expo w Centrum Konferencyjnym Kopernik w Warszawie. Wystawa towarzyszy imprezie European VR Congress (3-4 listopada br.).
Podczas European VR Congress prezentuje się prawie 30 firm związanych z technologią VR. – Wirtualna rzeczywistość to nie tylko nowe media i gry, ale też medycyna, architektura, budownictwo. Ta technologia może być wielką szansą dla Polski, impulsem gospodarczym – mówi Józef Stachów, dyrektor Konferencje Agora, organizatora imprezy.
– Segment VR to chyba najszybciej rozwijający się rynek cyfrowy, rośnie szybciej niż rynek konsoli do gier. W 2025 roku powinniśmy kupować tyle samo urządzeń VR co telefonów komórkowych – przekonywał podczas swojego wystąpienia na kongresie Paweł Surgiel, przedsiębiorca, szef firmy Bivrost.
Szczególnym zainteresowaniem uczestników cieszy się strefa expo, w której prezentuje się prawie 30 firm. Można w niej testować sprzęt marek: Sony, Google, Microsoft, HTC i Ricoh oraz sprawdzać zastosowanie wirtualnej rzeczywistości. Goście, zakładając gogle, mogą przejechać się rowerem po Warszawie lub surfować na desce (stoisko Denstu Aegis Network), relaksować się przy wschodzie słońca na plaży w Gdyni (Vrec) lub wejść do świata obrazów Zdzisława Beksińskiego (11th Dimension).
(GK, 04.11.2016)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)