Rynek urządzeń VR za 10 lat ma dogonić rynek smartfonów
Na stoisku Inspira Space można poznać granice ludzkiej percepcji (fot. materiały European VR Congress)
Ponad pół tys. osób zwiedziło już stoiska VR Expo w Centrum Konferencyjnym Kopernik w Warszawie. Wystawa towarzyszy imprezie European VR Congress (3-4 listopada br.).
Podczas European VR Congress prezentuje się prawie 30 firm związanych z technologią VR. – Wirtualna rzeczywistość to nie tylko nowe media i gry, ale też medycyna, architektura, budownictwo. Ta technologia może być wielką szansą dla Polski, impulsem gospodarczym – mówi Józef Stachów, dyrektor Konferencje Agora, organizatora imprezy.
– Segment VR to chyba najszybciej rozwijający się rynek cyfrowy, rośnie szybciej niż rynek konsoli do gier. W 2025 roku powinniśmy kupować tyle samo urządzeń VR co telefonów komórkowych – przekonywał podczas swojego wystąpienia na kongresie Paweł Surgiel, przedsiębiorca, szef firmy Bivrost.
Szczególnym zainteresowaniem uczestników cieszy się strefa expo, w której prezentuje się prawie 30 firm. Można w niej testować sprzęt marek: Sony, Google, Microsoft, HTC i Ricoh oraz sprawdzać zastosowanie wirtualnej rzeczywistości. Goście, zakładając gogle, mogą przejechać się rowerem po Warszawie lub surfować na desce (stoisko Denstu Aegis Network), relaksować się przy wschodzie słońca na plaży w Gdyni (Vrec) lub wejść do świata obrazów Zdzisława Beksińskiego (11th Dimension).
(GK, 04.11.2016)