Polsat i TVN liderami rynku w październiku
Największy udział w rynku w grupie ogólnej miał w październiku Polsat, natomiast w grupie komercyjnej prowadził TVN – który był też jedyną telewizją „wielkiej czwórki” z wynikami lepszymi niż w ub.r.
Średni udział Polsatu w grupie wszystkich widzów wyniósł 12,35 proc. (w październiku ub.r. było to 12,88 proc.). Drugie miejsce zajął TVN z wynikiem 11,30 proc. (wzrost z 11,15 proc.). Udział TVP 1 spadł do 10,46 proc. (12,29 proc.), a TVP 2 – do 8,34 proc. (8,45 proc.). W pierwszej dziesiątce wyniki w porównaniu z ub.r. oprócz TVN poprawiły jeszcze kanały TVN 24, TVN Siedem, TV Puls i Puls 2.
Copy: Copy: Udziały grupa ogólna
Create column charts
Natomiast w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49) największy udział miał TVN – 14,23 proc. (wzrost z 13,21 proc.). Dalej uplasowały się: Polsat – 13,97 proc. (rok wcześniej był liderem z udziałem 14,30 proc.), Dwójka – 7,26 proc. (niewielki spadek z 7,27 proc.) i Jedynka – 6,58 proc. (spory spadek z 8,28 proc.), a pierwszą piątkę zamyka TVN Siedem – 3,89 proc. (3,55 proc.). W drugiej piątce znalazły się kanały: TV Puls – 3,81 proc. (wzrost z 3,52 proc.), TV 4 – 3,64 proc. (spadek z 3,93 proc.), TVN 24 – 2,00 proc. (spadek z 2,57 proc.), TTV - 1,89 proc. (wzrost z 1,74 proc.), Puls 2 – 1,88 proc. (niewielki spadek z 1,90 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 03.11.2016)