Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 27, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa TV planuje 2 proc. udziału w rynku

Serwis "24 godziny online.pl" poprowadzą Jarosław Kulczycki, Beata Tadla, Joanna Dunikowska i Marek Czyż (fot. materiały prasowe)

Startująca 9 listopada br. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej Nowa TV (Grupa ZPR Media) chce osiągnąć w półtora roku 2 proc. udziału w rynku. Rentowna ma być za 4-5 lat.

– Chcemy, żeby Nowa TV w przyszłości była naszą główną stacją, dzięki której będziemy mogli gromadzić widownię, dystrybuować filmy i tworzyć dużo lokalnych produkcji – mówiła w środę 23 października br. na konferencji prasowej Ewa Lampart, prezes nadawcy Nowej TV, spółki TV Spektrum. Dziś w Grupie ZPR Media są już trzy stacje naziemne (Polo TV, Fokus TV i 8 TV) oraz trzy kablowo-satelitarne (Eska TV, Vox Music TV i Hip Hop TV).

Grupą docelową Nowej TV będą widzowie w wieku 30-50 lat ustabilizowani rodzinnie i finansowo. – Ze względu na dystrybucję będą to osoby głównie z mniejszych miast i ze wsi – tłumaczyła Lampart.

Codziennie o 18.30 nadawany będzie program informacyjny ”24 godziny online.pl”. Redaktorem naczelnym audycji informacyjnych i publicystycznych Nowej TV jest Tomasz Sygut. Stacja ma bazować na newsach robionych z perspektywy lokalnych społeczności.

O godz. 18.55 będzie emitowany program publicystyczny ”Tu i teraz”, który poprowadzą Beata Tadla, Joanna Dunikowska, Jarosław Kulczycki i Marek Czyż. – To nie będą gadające głowy polityków, a rozszerzenie ciekawych tematów z newsów. Chcemy być blisko ludzi i mówić o sprawach, które ich interesują – deklarował na konferencji Sygut. W soboty w tym paśmie znajdzie się program Marka Czyża ”Proste pytanie”, a w niedziele Tomasza Sekielskiego ”Teraz ja!”.


O godz. 18 kanał pokaże serial ”Redakcja. Dział śledczy” (wcześniej był testowany na Fokus TV), a o 19.30 – ”Modę na sukces” (od odcinka 6150). – Taka konstrukcja prime time daje nam wyróżnialność i przewidywalność dla widza – mówi Ewa Lampart. Do ramówki Nowej TV trafią ponadto seriale (m.in. kostiumowy ”Mercy Street”, szpiegowski ”No limit”, sensacyjny ”Transporter”), filmy (w tym kino rodzinne) i pozycje rozrywkowe (np. ”Nowa rewia kabaretowa”).

– W półtora roku, czyli do połowy 2018 roku, chcemy mieć 2 procent udziału w grupie 16-59 – mówi Ewa Lampart. Nowa TV nie będzie mieć jednak takiego zasięgu jak inny kanał grupy – Fokus TV, który zadebiutował w 2014 roku. – 70 procent zasięgu technicznego w listopadzie i prawdopodobnie 90 procent w grudniu to ciągle jest mało. Z Fokus TV wchodziliśmy na rynek, mając praktycznie stuprocentowe pokrycie techniczne – przyznaje Lampart. W chwili startu kanał zostanie udostępniony nie tylko naziemnie, ale też w sieciach kablowych i na platformie NC+.
Grupa ZPR Media nie ujawnia nakładów związanych z uruchomieniem Nowej TV. – Zakładamy, że rentowność uzyskamy za kilka lat, za 4-5 lat – mówi ”Presserwisowi” Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. – To nie jest projekt tak kosztowny jaki byłby, gdybyśmy robili tylko telewizję. Z góry zakładamy, że zamortyzuje się na czterech polach eksploatacji (telewizja, radio, prasa, internet - przyp. red.) – tłumaczy Benbenek.

Uruchomienie Nowej TV wsparte zostanie kampanią reklamową, która obejmie media Grupy ZPR Media i nośniki reklamy zewnętrznej: siatkę wielkoformatową na rogu Sikorskiego i Sobieskiego w Warszawie i billboardy w miastach mających 20-50 tys. mieszkańców.

(KOZ, 27.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.