Kantar Media: wydatki na reklamę po trzech kwartałach br. wzrosły o 4,3 proc.
Od stycznia do września br. wydatki reklamowe wyniosły 22 mld zł - oblicza na podstawie danych cennikowych Kantar Media. To o 4,3 proc. więcej, niż w tym okresie ub.r.
Najwięcej na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) w trzech kwartałach br. przeznaczyła firma Aflofarm Farmacja Polska - 1,42 mld zł (wzrost o 9,5 proc.). W tym czasie intensywnie promowała m.in. nową markę odżywek i suplementów diety dla sportowców - Formotivę i tabletki na wątrobę - Proliver (kampania z udziałem Ryszarda Rembiszewskiego).
Kolejnym reklamodawcą pod względem wysokości wydatków jest dystrybutor filmów Kino Świat, który od stycznia do września br. na reklamę wydał 497,8 mln zł (wzrost o 27,8 proc.). O 19,8 proc. więcej na promocję przeznaczył Lidl Polska - 477,6 mln zł.
W zestawieniu najbardziej promowanych firm znalazły się także: Unilever Polska - 377,8 mln zł (wzrost 21,9 proc.) i Orange Polska - 374,6 mln zł (spadek o 12,9 proc.).
reklamodawcy za trzy kwartaly
Create bar charts
(DR, 24.10.2016)
