Operator UPC Polska podpisał przedwstępną umowę zakupu Multimedia Polska
Operator kablowy UPC Polska we wtorek podpisał przedwstępna umowę zakupu sieci Multimedia Polska. Wartość transakcji ustalona została na ok. 3 mld zł.
”Dzięki transakcji wzrośnie skala działalności UPC Polska, co pozwoli operatorowi skuteczniej konkurować na rynku oraz inwestować w rozwój i innowacje, które przyniosą korzyści polskim klientom i firmom” - poinformowano w komunikacie prasowym.
Wartość transakcji ustalona została na ok. 3 mld zł. Jak podano, ostateczna cena nabycia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji. Cena stanowi równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA w 2015 roku, skorygowanego o 124 mln zł prognozowanej rocznej wartości synergii powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych.
Transakcja zostanie sfinansowana poprzez zwiększenie zadłużenia oraz posiadane aktywa własne. Umowa nie obejmuje pozostałych aktywów Multimedia Polska w branży ubezpieczeniowej i energetycznej. Transakcja przewiduje zwyczajowe klauzule warunkowe, w tym konieczność uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kupujący oczekują, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu następnych dwunastu miesięcy - czytamy w komunikacie.
Na koniec czerwca br. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało blisko 3,1 mln gospodarstw domowych czyli ok. 20 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług. Z kolei w zasięgu Multimedia Polska na koniec czerwca br. było 1,6 milion gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających z 1,4 mln usług.
Połączony podmiot będzie obejmował swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych i firm.
(KOZ, 18.10.2016)
