Pierwszy miesiąc jesieni 2016 wygrał Polsat
Polsat we wrześniu br., pierwszym miesiącu jesiennych ramówek telewizyjnych, miał największy udział w rynku – zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.
Średni udział Polsatu w rynku w grupie ogólnej wyniósł 12,1 proc. (spadek z 12,4 proc. rok temu). Drugie miejsce zajął TVN z udziałem 10,79 proc. (spadek z 11,34 proc.), a na trzecie spada TVP 1 z 10,25 proc. udziału (spadek z 11,79 proc.). Jeszcze niższy udział ma TVP 2 – 8,55 proc. (spadek z 9,06 proc.). Łącznie stacje z tzw. wielkiej czwórki uzyskały 41,69 proc. udziału, podczas gdy rok wcześniej – 44,59 proc.
– Przed startem ramówek jesiennych było wiadomo, że dużym sukcesem dla dużych stacji będzie utrzymanie wyników udziałów sprzed roku – stwierdza Jakub Radziwilski, TV buying manager w domu mediowym Universal McCann. – We wrześniu żadnej z dużych stacji to się nie udało. Najbliżej wyników sprzed roku były TVN oraz Polsat, a największą stratę odnotowała TVP 1. Z debiutów wśród jesiennych ramówek trzeba na pewno wyróżnić program TVN - ”Azja Express". Wyniki pierwszego odcinka były imponujące, później już było gorzej, ale cały czas na bardzo przyzwoitym poziomie, szczególnie w grupach młodszych widzów i upmarketowych – komentuje Radziwilski. Trzy pierwsze odcinki "Azja Express" gromadziły średnio 1,75 mln widzów.
Spośród dziesięciu najpopularniejszych kanałów telewizyjnych, w porównaniu z wrześniem ub.r., wyniki poprawiły TVN 24 (wzrost z 3,14 proc. do 3,87 proc.), TVN Siedem (z 3,18 proc. do 3,83 proc.), TV Puls (z 2,86 proc. do 3,35 proc.) i Puls 2 (z 1,58 proc. do 1,78 proc.).
W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) prowadził Polsat z udziałem w rynku na poziomie 13,67 proc. (spadek z 14,13 proc. we wrześniu ub.r.). Udział TVN zmniejszył się z 13,51 proc. do 13,32 proc., TVP 2 – z 7,9 proc. do 7,38 proc., a TVP 1 – z 7,79 proc. do 6,54 proc. W pierwszej dziesiątce były również: TV Puls – 4,06 proc. (3,44 proc. rok wcześniej), TVN Siedem – 3,95 proc. (3,52 proc.), TV 4 – 3,49 proc. (4 proc.), TVN 24 – 2,21 proc. (2,18 proc.), TTV – 1,98 proc. (1,75 proc.) i Puls 2 – 1,97 proc. (1,83 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 04.10.2016)