Luksemburski projekt Virtelio wygrał na festiwalu Filmteractive
Zwycięzcy Filmeteractive Market podczas wręczania nagród (fot. Jakub Mejer)
Luksemburski projekt Virtelio wygrał główną nagrodę Filmteractive Market - festiwalu komunikacji interaktywnej Filmteractive.
Virtelio to narzędzie, które ma ułatwić produkowanie prostych, nieliniowych filmów w wirtualnej rzeczywistości. Tworzy go luksemburskie studio Real Lab, które otrzymało główną nagrodę Filmteractive Market - czek na 10 tys. zł.
Jury wręczyło też dwie inne nagrody - zaproszenia na festiwal MipTV w Cannes, który ma się odbyć w kwietniu przyszłego roku. Dostali je autorzy filmu dokumentalnego w wirtualnej rzeczywistości "Chernobyl VR", tworzonego przez gliwicką firmę Farm 51 i twórcy filmu fabularnego "Ray" z hiszpańskiego studia Future Lighthouse.
Nagrody przyznało jury w składzie: Tomasz Kowalczyk (Hardgamma Ventures), Michał Kramarz (Google Poland), Łukasz Kosuniak (Samsung Electronics Poland), Krzysztof Kowalczyk (Hardgamma Ventures), Morgan Bouchet (Orange), Kuba Dudek (Speedup Group), Ewa Wolska-Rzewuska (Vice Media), Rafał Baran (4fun Media), Andreas Harting (Deloitte Digital), Monika Bednarek (Reed Mideem) i Zbigniew Szczerbetka (Deloitte Digital).
Festiwal komunikacji interaktywnej Filmteractive odbył się w dniach 28 i 29 września br. w Szkole Filmowej w Łodzi. Poświęcony był głównie marketingowi w internecie i wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości. Jego organizatorzy to Media Klaster i Deloitte Digital.
(JM, 30.09.2016)