Dentsu, kupując internet, zawyżał ceny i teraz chce oddać pieniądze klientom
W efekcie skandalu dotyczącego zawyżania stawek zakupu powierzchni reklamowej w mediach internetowych sieć Dentsu (część holdingu reklamowego Dentsu Aegis Network) odda swoim klientom 230 mln jenów (około 2 mln euro).
W efekcie skandalu dotyczącego zawyżania stawek zakupu powierzchni reklamowej w mediach internetowych sieć Dentsu (część holdingu reklamowego Dentsu Aegis Network) odda swoim klientom 230 mln jenów (około 2 mln euro).
Toshihiro Yamamoto z zarządu japońskiej sieci Dentsu potwierdził w wywiadzie prasowym, że zwroty honorariów dotyczą 111 klientów m.in. firmy Toyota. W połowie września br. koncern samochodowy poinformował, że odnotował nieprawidłowości w niektórych dokonywanych przez Dentsu transakcjach dotyczących zakupu mediów. Zastrzeżenia zgłosili też klienci japońskiej sieci reklamowej. W sumie zakwestionowano ponad 633 transakcje obejmujące cztery ostatnie lata.
(LL, 26.09.2016)
