”Azja Express” w TVN z odcinka na odcinek ma mniej widzów
"Azja Express", jedną z jesiennych nowości TVN, prowadzi Agnieszka Woźniak-Starak (fot. TVN)
Średnio 1,75 mln widzów ogląda w TVN nowy program przygodowy ”Azja Express”, jedną z nowości w jej jesiennej ramówce.
TVN emituje program w środy o 21.30, od 7 września. Po trzech odcinkach stacja osiąga w czasie jego emisji 14,42 proc. udziału w rynku – najwięcej spośród wszystkich telewizji. W tym czasie udział TVP 2 wynosi 13,25 proc., TVP 1 – 8,76 proc., a Polsatu – 8,8 proc.
W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) udział TVN jest jeszcze wyższy – 20,7 proc., podczas gdy TVP 2 ma 10,25 proc., Polsat – 9,91 proc., a TVP 1 – 7,83 proc.
Widownia ”Azja Express” maleje jednak z odcinka na odcinek – pierwszy przyciągnął średnio 2,08 mln widzów, drugi – 1,59 mln, a trzeci – 1,57 mln.
W nowym programie widzowie TVN oglądają podróż po Azji znanych osób (m.in. Małgorzaty Rozenek, Hanny Lis i Pascala Brodnickiego), których zadaniem jest pokonanie wyznaczonej trasy w jak najkrótszym czasie. Sami muszą zorganizować sobie wyżywienie, nocleg i transport, mając do dyspozycji 1 dolar dziennie. Program prowadzi Agnieszka Woźniak-Starak.
"Azja Express" to polska wersja holenderskiego formatu „Peking Express”. Za produkcję odpowiada TVN we współpracy z belgijską firmą Eccholine.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 23.09.2016)