Maciej Świrski proponuje fundusz  |  Koalicja rządowa zmienia szefa RMN  |  Agencja Heart & Brain  |  Ruszył proces przeciwko TVN  |  Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski proponuje fundusz  |  Koalicja rządowa zmienia szefa RMN  |  Agencja Heart & Brain  |  Ruszył proces przeciwko TVN  |  Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski proponuje fundusz  |  Koalicja rządowa zmienia szefa RMN  |  Agencja Heart & Brain  |  Ruszył proces przeciwko TVN  |  Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Autor plakatu, którego motyw wykorzystał "Newsweek", zastanawia się nad pozwem

Okładka "Newsweek Polska" nawiązuje do plakatu Mateusza Obarka

„Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) wykorzystał motyw z plakatu promującego spektakl Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie bez zgody autora. Twórca plakatu Mateusz Obarek zastanawia się nad pozwaniem tygodnika.

Na okładce najnowszego wydania „Newsweek Polska” znajduje się fotomontaż przedstawiający Bartłomieja Misiewicza (zawieszony w pełnieniu obowiązków rzecznik prasowy i szef gabinetu politycznego ministra obrony narodowej) i Patryka Jakiego (wiceminister sprawiedliwości). Obaj ubrani są w czarne garnitury i białe koszule z czerwonymi krawatami. Motyw krawatów, które układają się w czerwony dywan rozłożony na schodach, został zaczerpnięty z plakatu zapowiadającego spektakl „Kariera Nikodema Dyzmy” w reż. Michała Kotańskiego w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie.
Autor plakatu Mateusz Obarek zapewnia, że redakcja tygodnika kontaktowała się z nim wcześniej, ale nie dał jej zgody na wykorzystanie swojego pomysłu. - Nie wyraziłem zgody, ponieważ artyści nie udostępniają swoich prac w kontekstach politycznych. Proponowano mi nawet pieniądze, ale odmówiłem. Gdy jednak później zobaczyłem okładkę „Newsweeka”, doznałem lekkiego szoku – mówi Mateusz Obarek. I dodaje: - Napisałem do „Newsweeka” e-mail z prośbą o zajęcie stanowiska w tej sprawie. Przekazałem też sprawę prawnikom i zastanawiamy się nad pozwaniem tygodnika – mówi Obarek.
Teatr im. Stefana Jaracza nie zamierza jednak pozywać tygodnika. - Nie chcemy zajmować się tą sprawą – mówi Maciej Lewandowski, rzecznik prasowy teatru.
Dlaczego tygodnik wykorzystał pomysł Obarka bez jego zgody? - Bez komentarza – odpowiada tylko Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej Grupy Onet-RASP. Tomasz Lis, redaktor naczelny "Newsweek Polska", nie odpowiedział na nasze pytania.

(IKO, 21.09.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.