Bank Pekao i Fortuna najbardziej eksponowane podczas meczu Legia - Borussia
Mecz fazy grupowej piłkarskiej Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawa a Borussią Dortmund wygenerował dla sponsorów wartość aż 5,5 mln złotych – wynika z badania przeprowadzonego przez Pentagon Research.
Na wizji pojawiło się 21 marek, wśród których najefektywniej byli eksponowani oficjalni sponsorzy (sponsorzy Legii Warszawa to m.in. Fortuna, Adidas, Królewskie, Lyoness, Gatorade, a Borussi Dortmund - m.in.: Puma, Evonik, Signal Industra Park) i partnerzy Ligi Mistrzów UEFA (m.in. Gazprom, Heineken, MasterCard, Nissan, Sony, Adidas).
Najlepszy wynik uzyskał Bank Pekao (należy do globalnego sponsora rozgrywek – UniCredit Group), który podczas meczu pojawił się łącznie przez 520 sekund (reklamy na bandach LED wokół boiska), co pozwoliło uzyskać wartość mediową w wysokości 502 667 zł.
Sponsor główny Legii Warszawa, zakłady bukmacherskie Fortuna, uzyskał łącznie 78 ekspozycji, które przełożyły się na 272 600 zł wartości mediowej. Marka była obecna na wizji łącznie przez 248 sekund. Ekspozycja głównych sponsorów Borussii Dortmund przełożyła się na wartość: Puma - 386 667 zł i Evonik - 292 900 zł.
Pod względem wartości mediowej sponsorów meczu Legia Warszawa - Borussia Dortmund w pierwszej piątce oprócz Banku Pekao znalazły się także: Gazprom - 496 867 zł, Heineken - 496 867 zł, UEFA Champions League - 487 200 zł, Adidas - 476 200 zł.
(DR, 16.09.2016)