Popularny adblocker będzie sprzedawać reklamy
System Adblock Plus, służący do blokowania treści reklamowych w przeglądarkach internetowych, uruchomił nowy serwis, którego celem jest sprzedaż nieirytujących reklam.
Nowy serwis, będący swego rodzaju sklepem z reklamami, stanowi rozszerzenie uruchomionego w 2011 roku programu “Acceptable Ads”, w ramach którego Adblock Plus odpłatnie dopuszczał wyświetlanie części reklam. Teraz to właściciele serwisów będą mogli zdecydować, które reklamy mają wyświetlać się na ich stronach użytkownikom korzystającym z Adblock Plus. Wszystkie reklamy umieszczone w sklepie mają mieć “subtelną i nieirytującą formę”, w odróżnieniu do standardowych treści reklamowych blokowanych przez system. 80 proc. przychodów z tytułu wyświetlenia takiej reklamy ma trafić do wydawców, a pozostała część to pośredników, w tym 6 proc. do twórców Adblock Plus. Nowy serwis działa na razie w wersji testowej, a jego oficjalny start planowany jest na koniec br.
(LL, 15.09.2016)
