O 4 proc. mają wzrosnąć globalne wydatki reklamowe w 2017 roku
W 2016 roku o 4,4 proc. wzrosną globalne wydatki reklamowe i osiągną 548,2 mld dolarów - prognozuje sieć Carat. Najwięcej budżetów wciąż trafia do telewizji.
Na dobrą kondycję globalnego rynku reklamowego złożyły się w br. takie wydarzenia, jak Euro 2016, Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Rio oraz zbliżające się wybory prezydenckie. Według Carata najbardziej wzrosną wydatki reklamowe w Rosji (6,2 proc.) i Ameryce Północnej (wzrost o 5 proc.).
W 2017 roku globalne wydatki reklamowe mają wynieść 570,4 mld dolarów (wzrost o 4 proc. w porównaniu z br.), głównie za sprawą wzrostu wpływów z reklamy online (w br. - wzrost o 15,6 proc., w 2017 - wzrost o 13,6 proc.). Wydatki reklamowe w segmencie mediów cyfrowych w br. mają stanowić 27,7 proc. ogółu wydatków, a w 2017 - 30,2 proc. Wciąż najwyższy udział w wydatkach na reklamę ogółem ma telewizja (41,1 proc., w 2017 roku – 40,3 proc.). Segment reklamy w mediach drukowanych będzie się kurczyć (o 5,5 proc. w br. i o 4,3 proc. w 2017 roku). W br. reklama kinowa ma wzrosnąć o 4,5 proc., radiowa o 2,4 proc., a zewnętrzna o 3,5 proc.
Według analityków z Carata głównym medium reklamowym na polskim rynku w br. pozostanie telewizja. Reklamodawcy przeznaczą na nią 49,2 proc. budżetów reklamowych, a na media online 28 proc. W 2017 roku udział telewizji w wydatkach w Polsce spadnie do 47,4 proc., digitalu zaś wzrośnie do 30,9 proc.
(DR, 13.09.2016)