Firmy pożyczkowe w pierwszym półroczu o 18,7 proc. zwiększyły wydatki na reklamę
W pierwszym półroczu br. firmy pożyczkowe o 18,7 proc. zwiększyły wydatki na reklamę w mediach - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Od stycznia do czerwca br. firmy pożyczkowe na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) przeznaczyły 157,3 mln zł (o 18,7 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu ub.r.). Największym reklamodawcą w tej kategorii jest Provident Polska, który na promocję przeznaczył 36,6 mln zł (o 14,4 proc. więcej). W tym czasie firma prowadziła kampanię "Wypisz, wymaluj", w której prezentowała nową identyfikację wizualną.
Drugim największym reklamodawcą z tej branży w pierwszym półroczu był Vivus Finance (4 Finance), który na reklamę wydał 35 mln zł (spadek o 6,13 proc.). Trzecia w zestawieniu jest firma Wonga.pl z budżetem reklamowym w wysokości 22,8 mln zł (spadek o 9,45 proc.).
Top 5 zamykają: Rapid Finance Polska - 17,3 mln zł (wzrost o 86,9 proc.) i Zaplo - 14,9 mln zł (wzrost o 25,8 proc.).
(DR, 10.09.2016)