„Zatrzymaj chwile” – nowy program w TVP1
(fot. materiały prasowe)
Nowy program „Zatrzymaj chwile”, opowiadający o polskich seniorach i najważniejszych chwilach ich życia - będzie miał premierę w TVP1 w niedzielę 11 września o 17.30. Program poprowadzą Katarzyna Kołeczek i Anna Popek.
„Zatrzymaj chwile” to program, którego bohaterami są niezwykli ludzie - starsze osoby, które mają do opowiedzenia wzruszające i pouczające historie jednak często nie mają już nikogo, kto może ich wysłuchać. Program ma za zadanie zmienić postrzeganie starszych osób wśród młodych, złamać krzywdzący stereotypowy obraz seniora i docenić ich za podejście do życia. Program pokaże także, że seniorzy mogą być aktywni, udzielać się społecznie, rozwijać swoje pasje.
„Zatrzymaj chwile” to jedyny w swoim rodzaju program, który daje szansę starszym osobom powrócić do chwil z ich młodości, do chwil szczególnych, przywołujących piękne wspomnienia. W każdym odcinku programu „odtworzone” zostaną wybrane momenty i historie z młodości trojga starszych ludzi – bohaterów programu - uwiecznione na zdjęciach w ich rodzinnych albumach. Te zdjęcia prezentują sytuacje jakie miały miejsce w czasach ich młodości, w ważnych momentach ich życia, gdy byli aktywni, pełni życia i zdrowia. Dotyczą różnych aspektów życia: miłości, związków, relacji, rodziny, przyjaźni, wakacji itp.
Odtwarzając te historie, bohaterowie programu będą mogli znowu poczuć się jak kiedyś, powrócić w miejsca, w których zrobione były zdjęcia w przeszłości, nawet jeśli wymagać to będzie wysiłku fizycznego i będzie stanowiło dla nich nie lada wyzwanie.
Partnerem i sponsorem programu jest GSK (GlaxoSmithKline) Consumer Healthcare, dystrybutor leku Voltaren, który od lat angażuje się w kampanie mające na celu aktywizowanie seniorów. - Aktywność fizyczna może w sposób istotny wpływać na samopoczucie i kondycję zarówno fizyczną, jak i psychiczną seniorów. Pomimo to, jak wynika z dostępnych nam danych, aż 2/3 z nich* nie jest aktywnych fizycznie. Przesłanie programu „Zatrzymaj Chwile” jest bardzo bliskie misji marki Voltaren. Chcemy angażować się w inicjatywy, które mają na celu poprawę jakości życia seniorów i mobilizują ich do aktywności fizycznej tak, żeby czuli się lepiej na ciele i na duchu. Nazywamy to krokiem w drugą młodość. – mówi Katarzyna Jezierska, Dyrektor Marketingu GSK Consumer Healthcare.
* estymacja SWPS, 2014 rok; osoby w wieku 55+
(08.09.2016)