Agora odbiera Springerowi "Skarb" Rossmanna
Okładka wrześniowego wydania magazynu "Skarb"
Agora wygrała przetarg na wydawanie magazynu custom publishing dla sieci drogerii Rossmann. "Skarb" jest wiceliderem pod względem czytelnictwa wśród miesięczników. Od trzech lat na wydawaniu tego czasopisma zarabia Ringier Axel Springer Polska.
- Ogłosiliśmy przetarg, ponieważ coraz bardziej angażujemy się w internecie, mamy własny portal, w tym roku otworzyliśmy konto firmy na Facebooku. Potrzebowaliśmy wydawcy, który przygotuje dla nas miesięcznik "Skarb", ale także zapewni nam różnego rodzaju treści do internetu - informuje Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Rossmanna. W przetargu na wydawanie magazynu uczestniczyło kilka firm. O zachowanie zlecenia ubiegał się Ringier Axel Springer Polska, ale przetarg wygrała Agora.
- Negocjujemy umowę, dlatego jeszcze jest za wcześnie, aby stwierdzić, od kiedy Agora zacznie wydawać "Skarb". Na pewno wszystkie tegoroczne numery i wydanie styczniowe przygotuje jeszcze Ringier Axel Springer - mówi Nowakowska.
Agora nie chce komentować swojego zwycięstwa w przetargu, a biuro prasowe RASP nie odpowiedziało nam na pytania dotyczące przyszłości działu custom publishing w wydawnictwie.
(fot. rossmann.pl)
Według nieoficjalnych informacji "Presserwisu" planowana jest zmiana redaktor naczelnej "Skarbu". Stanowisko stracić ma Agata Młynarska. Jako jej następczyni wymieniana jest Anna Wrońska, zastępca redaktora naczelnego kwartalnika "Kontynenty", była redaktor naczelna magazynu "Kuchnia" (Agora). - Dementuję informacje, że miałabym zostać redaktor naczelną "Skarbu". Współpracuję z tym czasopismem od dłuższego czasu, pisząc tam teksty. Jeśli będzie wola współpracy ze strony nowego wydawcy, to chętnie będę ją kontynuować - mówi Wrońska.
"Skarb" od 2013 roku był wydawany przez segment custom publishing Ringier Axel Springer Polska. Wcześniej Rossmann sam zajmował się wydawaniem pisma.
Według Polskich Badań Czytelnictwa "Skarb" jest drugim najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce - wskazało na niego 7,6 proc. badanych w wieku 17-75 lat (dane za pierwsze półrocze br.). Tytuł ten ustępuje tylko "Twojemu Stylowi" Wydawnictwa Bauer.
(JM, 06.09.2016)