Wyniki pierwszego tygodnia telewizyjnej jesieni
W Jedynce nowy sezon najlepiej zaczął serial „Ranczo”
Po pierwszych dniach obowiązywania jesiennych ramówek telewizyjnych najlepsze wyniki oglądalności z premierowych programów głównych stacji uzyskały kontynuowane seriale TVP 1 i TVP 2, reality show „Rolnik szuka żony” (TVP 1) oraz programy rozrywkowe „Taniec z gwiazdami” Polsatu, „Mam talent” TVN, „Kabaret na żywo” Polsatu i „The Voice of Poland” Dwójki.
Część premierowych pozycji telewizje wprowadziły na antenę już w poniedziałek 29 sierpnia, a największe programy rozrywkowe zaczęły sezon w weekend. Hitem oglądalności w tygodniu 29 sierpnia - 4 września tradycyjnie był serial „M jak miłość” w TVP 2, który we wtorek 30 sierpnia przyciągnął 5,34 mln widzów. Dobry początek sezonu miały w Dwójce także: serial „Na dobre i na złe” - 4,02 mln widzów (środa 31 sierpnia) i program rozrywkowy „The Voice of Poland” - 2,26 mln widzów.
W Jedynce nowy sezon najlepiej zaczął serial „Ranczo” w TVP 1, który przyciągnął 4,87 mln osób (niedziela 4 września). Tego samego dnia pierwszy odcinek reality show „Rolnik szuka żony” zgromadził 3,83 mln widzów. Z kolei pierwszy odcinek nowej edycji serialu „Ojciec Mateusz” obejrzało 3,59 mln osób.
W jesiennej ramówce Polsatu najlepiej zadebiutowały: „Taniec z gwiazdami” - 2,67 mln widzów (piątek 2 września) i nowe pasmo „Kabaret na żywo” - 2,37 mln (niedziela 4 września).
Natomiast w TVN „Mam talent” przyciągnął w pierwszym odcinku 2,66 mln widzów (sobota 3 września), a „MasterChef” - 2,10 mln (niedziela).
Poza cyklicznymi pozycjami ramówek dużą widownię – 5,27 mln osób – przyciągnął w niedzielę transmitowany o 17.50 w Polsacie mecz eliminacyjny do piłkarskiego mundialu w Rosji, w którym polska reprezentacja zremisowała z Kazachstanem 2:2. Jak podaje nadawca, łącznie z transmisją w Polsat Sport transmisja miała 6,1 mln widzów. Pomogło to Polsatowi zająć pierwsze miejsce pod względem udziału w rynku w ostatnim tygodniu – z wynikiem 12,60 proc. Drugi był TVN – 10,28 proc., a dalej uplasowały się Jedynka (9,58 proc.) i Dwójka (8,41 proc.). Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 06.09.2016)