IRCenter.com: zainteresowanie Pokémon Go systematycznie spada

Gra Pokémon Go bardziej zainteresowała internautów, niż najnowsza część ”Gwiezdnych Wojen – Przebudzenie Mocy” - wynika z analizy IRCenter.com.
Na temat mobilnej gry Pokémon Go należącej do Nintendo (gra bazująca na rozszerzonej rzeczywistości – zawodnik porusza się po ulicach, a GPS ustala lokalizację przesuwając postać) od 6 do 21 lipca br. w mediach społecznościowych ukazało się 303,5 tys. wzmianek. Najwięcej na Facebooku (32 proc.), Youtube.com (28 proc.), Wykop.pl (23 proc.).
W lipcu br. Pokemon Go wyszukiwano w Google 9,1 mln razy. Dla porównania – od daty premiery „Gwiezdnych wojen – przebudzenia mocy” - 18 grudnia ub.r. do 2 stycznia br. w sieci zamieszczono na jej temat 157,8 tys. wzmianek. W wyszukiwarce Google w grudniu ub.r. próbowano ją znaleźć 1,5 tys. razy.
Premiera Pokémon Go wywołała duże zainteresowanie internautów, którzy poszukiwali informacji o aplikacji głównie za pośrednictwem urządzeń mobilnych (89 proc. wyszukiwań). Ponadto dyskusję o aplikacji podgrzewali vlogerzy, którzy publikowali filmy z gry, informacje i opinie na jej temat. Szczyt popularności gry miał miejsce przez dwa-trzy pierwsze tygodnie od czasu premiery gry. Jednak od końca lipca br. poziom dyskusji na temat Pokémon Go systematycznie spada. IRCenter.com sprawdził, co na temat spadku popularności gry piszą sami internauci: „hype na Pokémon Go już się kończy”, innym ta się po prostu znudziła, niektórzy skarżyli się także na oszustwa (m.in. możliwość „zhakowania” gry na PC), które zdemontowały ich do dalszej gry. Niektórzy internauci zaznaczali także, że gra jest niebezpieczna i „głupia”.
(DR, 29.08.2016)
