Sukcesem dużych stacji będzie utrzymanie udziału rynkowego
Jakub Radziwilski, TV buying manager w Universal McCann
TVN przez kilka ostatnich sezonów miał problem z nowymi serialami ale wprowadzona w lutym i kontynuowana jesienią „Druga szansa” odniosła sukces i wydaje się, że nowy serial TVN „Na noże” również ma na to spore szanse, a pasmo emisji po sprawdzonym hicie „Masterchef” na pewno nie jest przypadkowe.
Największą nowością Polsatu będzie „Kabaret na żywo” który zastąpił długowieczne ”Must be the music”. Kabarety cały czas cieszą się sporą popularnością wśród polskiej widowni, ale w najtrudniejszym paśmie telewizyjnym, jakim jest niedzielny wieczór, ciężko będzie o rekordowe wyniki.
Z całą pewnością najlepiej oglądalnymi pozycjami Polsatu będą mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej w eliminacjach do mistrzostw świata – jesienią to będą cztery wieczory, którymi całkowicie zawładnie właśnie Polsat.
Z nowości TVP największą uwagę przykuwa „Bake off – ale ciacho”, która dotyka bardzo popularnej ostatnio w telewizji, tematyki kulinarnej. Wyniki oglądalności programu dadzą nam odpowiedź czy Polacy są zainteresowani cukiernictwem w takim samym stopniu jak gotowaniem. Jeżeli tak, to oglądalność programu powinna być wysoka.
Na uwagę zasługuje również nowy serial kryminalny „Komisja morderstw”. Trzeba jednak pamiętać, że nawet po dobrym serialu o takiej tematyce, nie można się spodziewać rewelacyjnych wyników oglądalności. To bardziej może być hit dla VOD.
Z pewnością, jesienną ramówkę TVP napędzi niedawny awans Legii Warszawa do Ligi Mistrzów. TVP 1 transmitować będzie wszystkie sześć meczów mistrza Polski a ich wyniki oglądalności, przynajmniej do momentu, kiedy Legia będzie miała szansę na awans, będą porównywalne z meczami reprezentacji w eliminacjach MŚ.
Jesienne ramówki podtrzymują trend inwestycji stacji w tanie formaty typu docu-soup, które przy niedużym koszcie produkcji pozwalają na osiągnięcie zadowalającego poziomu widowni. Do sprawdzonych formatów stacje dołożyły jeszcze kilka nowości.
Wydaje się że przy aktualnym sposobie oglądania telewizji i propozycjach jesiennych ramówek dużych stacji, ich realnym sukcesem będzie utrzymanie udziału rynkowego z poprzedniego sezonu.
Jakub Radziwilski