W mediach igrzyska wygrała Anita Włodarczyk
Podczas igrzysk w Rio na najwięcej publikacji w polskich mediach zasłużyła złota medalistka w rzucie młotem Anita Włodarczyk. O rekordzistce świata w Internecie, prasie, radiu i telewizji było 5769 wzmianek - obliczył Press-Service Monitoring Mediów.
Anita Włodarczyk pod względem liczby publikacji wyprzedziła kolarza Rafała Majkę (zdobył brąz pierwszego dnia igrzysk w Rio) - 5009 publikacji, i Piotra Małachowskiego. O wicemistrzu olimpijskim w rzucie dyskiem było 3601 publikacji.
O polskich złotych wioślarkach Magdalenie Fularczyk-Kozłowskiej i Natalii Madaj zamieszczono odpowiednio 2979 i 2700 publikacji.
Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Anity Włodarczyk to według wyliczeń Press-Service Monitoring Mediów 44,6 mln zł. W przypadku Rafała Majki - 33,3 mln zł, a Piotra Małachowskiego - 25 mln zł. Ekwiwalent reklamowy obliczany jest na podstawie szacowania wartości publikacji lub emisji danego przekazu, biorąc pod uwagę m.in. cenniki reklamowe medium, powierzchnie publikacji lub liczbę odsłon.
(GK, 23.08.2016)