Kolejne zwolnienie dyscyplinarne z Polskiego Radia  |  Była szefowa i obecny dyrektor Biełsatu protestują  |  Wpływy Polskiego Radia z reklamy  |  Jan Piński uniewinniony  |  Powrót codziennych wydań "Dzień dobry TVN"  |  Opus TV wypracowała zysk  |  Abonenci usług telewizyjnych Orange Polska  |  "Totalne remonty Szelągowskiej" wracają  |  Wirtualna Polska dostanie 85 mln zł  |  Spółka Redge Technologies z Grupy Play zwiększyła  |  Producent programu Radia Silesia  |  Białostockie Radio Na Stoku 94,8 FM ruszyło  |  Grupa Infor ma nowego dyrektora  |  VML wprowadza  |  Havas Media Network przygotowała kampanię  |  Dentsu Polska  |  Były brytyjski minister finansów chce przejąć The Telegraph  |  Fox Corp i Fox News wybroniły się przed zarzutami  |  Dziennikarz zaocznie skazany przez rosyjski sąd za wpis o zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejne zwolnienie dyscyplinarne z Polskiego Radia  |  Była szefowa i obecny dyrektor Biełsatu protestują  |  Wpływy Polskiego Radia z reklamy  |  Jan Piński uniewinniony  |  Powrót codziennych wydań "Dzień dobry TVN"  |  Opus TV wypracowała zysk  |  Abonenci usług telewizyjnych Orange Polska  |  "Totalne remonty Szelągowskiej" wracają  |  Wirtualna Polska dostanie 85 mln zł  |  Spółka Redge Technologies z Grupy Play zwiększyła  |  Producent programu Radia Silesia  |  Białostockie Radio Na Stoku 94,8 FM ruszyło  |  Grupa Infor ma nowego dyrektora  |  VML wprowadza  |  Havas Media Network przygotowała kampanię  |  Dentsu Polska  |  Były brytyjski minister finansów chce przejąć The Telegraph  |  Fox Corp i Fox News wybroniły się przed zarzutami  |  Dziennikarz zaocznie skazany przez rosyjski sąd za wpis o zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejne zwolnienie dyscyplinarne z Polskiego Radia  |  Była szefowa i obecny dyrektor Biełsatu protestują  |  Wpływy Polskiego Radia z reklamy  |  Jan Piński uniewinniony  |  Powrót codziennych wydań "Dzień dobry TVN"  |  Opus TV wypracowała zysk  |  Abonenci usług telewizyjnych Orange Polska  |  "Totalne remonty Szelągowskiej" wracają  |  Wirtualna Polska dostanie 85 mln zł  |  Spółka Redge Technologies z Grupy Play zwiększyła  |  Producent programu Radia Silesia  |  Białostockie Radio Na Stoku 94,8 FM ruszyło  |  Grupa Infor ma nowego dyrektora  |  VML wprowadza  |  Havas Media Network przygotowała kampanię  |  Dentsu Polska  |  Były brytyjski minister finansów chce przejąć The Telegraph  |  Fox Corp i Fox News wybroniły się przed zarzutami  |  Dziennikarz zaocznie skazany przez rosyjski sąd za wpis o zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 16, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora szacuje, że rynek reklamy wzrośnie w 2016 roku o 2-4 proc.

W drugim kwartale wydatki reklamowe zwiększyły o 2 proc., a w całym pierwszym półroczu o 2,5 proc. – wynika z szacunków Agory. Spółka zmieniła szacunki dotyczące rynku reklamy w całym 2016 roku.

Według Agory w drugim kwartale 2016 roku wartość wydatków reklamowych wyniosła ok. 2,2 mld zł. W tym okresie klienci zwiększyli wydatki na kino (wzrost o 12 proc. w porównaniu z drugim kwartałem ub.r.), Internet (o 9,5 proc.), reklamę zewnętrzną (o 5,5 proc.) i telewizję (o 0,5 proc.). Reklamodawcy mniej pieniędzy wydali w radiu (o 1 proc.) i prasie (w dziennikach o 16 proc., a w czasopismach o 6,5 proc.)

W całym pierwszym półroczu 2016 roku rynek reklamowy był wart ok. 3,99 mld zł. W tym czasie reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki na reklamę jedynie w prasie (o 17 proc. w dziennikach i 7,5 proc. w czasopismach). Największy wzrost (11,5 proc.) zanotowało kino. W przypadku Internetu wyniósł on 8,5 proc., reklamy zewnętrznej 5 proc., a radia – 3,5 proc.

”Spółka dostrzega symptomy wskazujące na spowolnienie dynamiki wydatków na reklamę. Świadczy o tym niższe niż pierwotnie szacowane tempo wzrostu wydatków na reklamę w największym segmencie rynku reklamowego – telewizji oraz utrzymujące się spadki wydatków na reklamę w prasie. W przypadku wydatków na reklamę w prasie dodatkowym czynnikiem wpływającym na kondycję tego segmentu rynku - obok trendów rynkowych - jest zmiana polityki w zakresie gospodarowania budżetami reklamowymi przez instytucje i spółki Skarbu Państwa” – podała Agora.

Jak zaznaczyła Agora ”biorąc pod uwagę wskazane kwestie, a także sygnały płynące z polskiej gospodarki, spółka postanowiła skorygować swoje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce”. Publikując wyniki za pierwszy kwartał 2016 roku, spółka szacowała, że w całym 2016 roku wartość wydatków na reklamę może wzrosnąć w przedziale od 3 do 5 proc. Teraz Agora podaje wzrost 2-4 proc. Według spółki, na plusie rok zakończą: telewizja (wzrost 2-4 proc.), Internet (8-10 proc.), radio (3-5 proc.), reklama zewnętrzna (3-6 proc.), kino (4-6 proc.). Wydatki na reklamę w dziennikach mogą zmniejszyć się o 16-19 proc., a w czasopismach o 7-10 proc.

(KOZ, 16.08.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.