W drugim kwartale 2016 roku Agora miała 5,5 mln zł straty netto
(fot. Wojciech Artyniew/Press)
Kwartalne przychody Grupy Agora zwiększyły się do 296,2 mln zł (wzrost o 1,2 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2015). To głównie efekt frekwencji w kinach sieci Helios oraz zwiększenia przychodów z reklamy zewnętrznej, Internetu, radia i druku.
EBITDA Grupy Agora w drugim kwartale 2016 r. wyniosła 22,9 mln zł, a strata operacyjna na poziomie EBIT 1,3 mln zł. Strata netto to 5,5 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej 5,1 mln zł.
W pierwszym półroczu 2016 roku strata netto Grupy Agora wyniosła 11,1 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej 12,3 mln zł.
Przychody reklamowe w "Gazecie Wyborczej" zmniejszyły się o 21,3 proc. (do 23,7 mln zł), a w Metrocafe.pl o 12 proc. (do 4,4 mln zł). Czasopisma wydawane przez Agorę zwiększyły poziom wpływów ze sprzedaży reklam o 3,1 proc. (do 6,6 mln zł).
Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu zmniejszyły się o 2,8 proc. do 31,7 mln zł. W Agorze zmniejszono koszty operacyjne segmentu prasowego o 3,7 proc. poprzez niższe koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników oraz niższe koszty materiałów, energii, towarów i usług poligraficznych związane z mniejszym wolumenem druku tytułów własnych.
Przychody segmentu Film i Książka wyniosły 70,7 mln zł (spadek o 0,6 proc.).
W drugim kwartale 2016 roku przychody ze sprzedaży reklam na nośnikach AMS zwiększyły się o 8,7 proc. do 45,1 mln zł.
Segment Internet Agory odnotował wzrost przychodów o 9 proc. do 43,5 mln zł – przede wszystkim za sprawą wyższej sprzedaży reklam w serwisach portalu Gazeta.pl, ze sprzedaży reklam i usług poprzez sieć reklamy internetowej AdTaily, dzięki konsolidacji spółki GoldenLine w wynikach segmentu i wyższym przychodom wygenerowanym przez serwisy o tematyce sportowej. Wynik operacyjny segmentu EBITDA wyniósł 9 mln zł.
Przychody segmentu Radio wzrosły o 8,8 proc. do 29,6 mln zł. Wynik EBITDA tego segmentu to 6 mln zł.
Przychody Agory z tytułu sprzedaży usług poligraficznych były wyższe o 5 proc. i wyniosły 39,6 mln zł. Jednak ze względu na wzrost kursu euro wobec złotówki segment Druk w drugim kwartale br. operacyjnie zanotował stratę.
(12.08.2016)