Ubezpieczyciele o 40 proc. ograniczyli wydatki na reklamę w pierwszym półroczu
(fot. pixabay.com)
Firmy ubezpieczeniowe w pierwszym półroczu br. ograniczyły wydatki na reklamę o 39,74 proc., względem tego okresu ub.r. - wynika z danych cennikowych Kantar Media. Liderem jest Nationale-Nederlanden.
Od stycznia do czerwca br. ubezpieczyciele na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) przeznaczyli 93,58 mln zł. To o 39,74 proc. mniej wobec analogicznego czasu ub.r. Najwięcej - 15,63 mln zł - na promocję wydała Nationale-Nederlanden. Pod tą nazwą od ub.r. działają firmy ING Życie i ING OFE. To o 20,05 proc. więcej, niż przed rokiem. W tym czasie ubezpieczyciel stworzył m.in. kampanię informującą o tzw. oknie transferowym, której bohaterem był Karol Strasburger, prowadzący w TVP 2 "Familiadę".
Drugie miejsce z wydatkami 11,44 mln zł zajęła Liberty Seguros (spadek o 23,35 proc.). W pierwszym półroczu br. mniejszy o 46,48 proc. budżet na promocję przeznaczył AXA Direct, do 8,68 mln zł.
Kolejne w zestawieniu są: Link 4 - 8,38 mln zł (spadek o 18,96 proc.) i 4Life Direct - 7,39 mln zł (wzrost o 2,69 proc.).
(DR, 12.08.2016)