Gemius zwyciężył w Turcji
Gemius wygrał przetarg na badanie internetu w Turcji. To kolejny sukces Gemiusa w tym roku. Wcześniej firma wygrała przetargi w Polsce i Czechach oraz zdobyła prestiżową nagrodę europejskiej branży internetowej – IAB Research Award.
W ostatnim tygodniu lipca IAB Turcja, czyli organizacja branżowa, która decyduje o tym, która firma jest oficjalnym dostawcą badań internetu na lokalnym rynku, ogłosiła wyniki przetargu. Konkurs, po raz kolejny, wygrał Gemius, który działa w Turcji od 2009 roku.
Gemius dostarczy tureckim klientom dane prezentujące zasięg zarówno na wszystkich, jak i poszczególnych urządzeniach (PC, tablet, smartfon) oraz dane o tym, jak internauci korzystają z internetu z dnia na dzień (tj. we wtorek za poniedziałek, a w środę za wtorek). W badaniu nie zabraknie pomiaru aplikacji mobilnych oraz materiałów audio i wideo w sieci.
To oznacza, że wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i reklamodawcy w Turcji będą mieli pełny wgląd w to, jak i jacy internauci korzystają z sieci – od stron desktopowych, przez mobilne po apki i multimedia, zarówno łącznie, jak i z podziałem na różne urządzenia. A do tego w częstotliwościach dziennej i miesięcznej. O jakości metodologii badawczej oferowanej przez Gemiusa świadczą nie tylko wygrane ostatnio przetargi, tj. w Polsce czy Czechach, ale też dwie statuetki od IAB Europe (IAB Research Awards, Lizbona 2016 oraz Berlin, 2015 r.).
Ale to nie koniec nowości na tureckim rynku. Gemius łączy siły z Nielsenem. Obie firmy w ostatnim roku pracowały razem nad rozwinięciem metodologii badań, integrującej dane o mediach online z danymi dotyczącymi telewizji.
W walce o status oficjalnego dostawcy badania internetu w Turcji Gemius pokonał rywali z całego świata.
(10.08.2016)