O 6 proc. spadła sprzedaż dzienników ogólnopolskich w pierwszym półroczu 2016 roku
W okresie od stycznia do czerwca 2016 roku segment dzienników ogólnopolskich stopniał o 6,15 proc., do 769,8 tys. egz. (suma średniej sprzedaży dzienników ogólnopolskich kontrolowanej przez ZKDP).
W okresie od stycznia do czerwca 2016 roku segment dzienników ogólnopolskich stopniał o 6,15 proc., do 769,8 tys. egz. (suma średniej sprzedaży dzienników ogólnopolskich kontrolowanej przez ZKDP).
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy najlepiej sprzedającym się dziennikiem jest "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym półroczu br. wyniosła 291 909 egz. (spadek o 7,47 proc.). Druga jest „Gazeta Wyborcza" (Agora SA) – 146 542 egz. (spadek o 9,6 proc.), a trzeci "Super Express" (ZPR Media) - 141 600 egz. (spadek o 4,37 proc.).
Jedynym dziennikiem ogólnopolskim, który w br. zwiększył nakład, jest "Rzeczpospolita" (Gremi Business Communication) - w pierwszym półroczu br. o 2,49 proc., do 66 715 egz. Jej sprzedaż wyniosła 55 572 egz. (spadek o 1,88 proc.).
- Jestem usatysfakcjonowany wynikami „Rzeczpospolitej”, która poza notującą wzrost „Gazetą Polską Codziennie”, ma najmniejszy spadek sprzedaży - mówi Dariusz Bąk, prezes Gremi Business Communication. - Dotychczas koncentrowaliśmy się na prenumeracie, w tym elektronicznej, ale widząc działania rządu zmierzające do ograniczenia zakupu prenumerat gazet, rozpoczęliśmy działania prosprzedażowe w kioskach i to przyniosło efekty – ujawnia prezes Bąk.
„Gazeta Polska Codziennie” (Forum SA) zamknęła półrocze średnią 20 828 egz. - o 10,56 proc. wyższą niż w pierwszym półroczu 2015 roku.
Copy: Sprzedaż dwutygodników
Create bar charts
(IKO, 09.08.2016)