Mecz polskich szczypiornistów przebojem pierwszych dni Igrzysk Olimpijskich
W pierwszych dniach Letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro najwięcej widzów zgromadziła transmisja meczu polskich piłkarzy ręcznych z Brazylią. Wśród hitów były też transmisje z trasy kolarskiej. Igrzyska pomagają TVP poprawić udziały w rynku.
Przegraną polskich szczypiornistów (niedziela od godz. 21.15) oglądało w TVP 2 średnio 3,40 mln widzów, co dało stacji 26,8 proc. udziału w rynku. Drugie i trzecie miejsce zajęły transmisje kolarstwa szosowego ze startu wspólnego, także pokazywane w Dwójce. Rozpoczęte w niedzielę o 17.30 zawody kobiet były podzielone na kilka wejść antenowych. W najlepszym oglądało je 2,87 mln osób, co dało Dwójce 20 proc. udziału w rynku (Katarzyna Niewiadoma zajęła szóste miejsce). Natomiast sobotni wyścig mężczyzn, w którym Rafał Majka zdobył brązowy medal olimpijski, miał w najlepszym wejściu antenowym 2,82 mln widzów i 23,8 proc. udziału.
Czwarty pod względem wielkości widowni był mecz polskich siatkarzy z reprezentacją Egiptu, który zgromadził w Jedynce średnio 2,78 mln widzów (20,1 proc. udziału, niedziela o 19.50).
Wśród najpopularniejszych transmisji z igrzysk znalazły się jeszcze m.in. zawody wioślarskie. Zmagania kobiet w tej dyscyplinie sportu w sobotę oglądało w Jedynce 2,33 mln osób, a wioślarstwo mężczyzn tego samego dnia – 2,06 mln (także w Jedynce).
Igrzyska w Brazylii zaczęły się w piątek 5 sierpnia, według czasu polskiego ceremonia otwarcia zaczęła się dopiero dwie minuty przed pierwszą w nocy w sobotę. Transmitowały ją Jedynka i TVP Sport. Do godz. 2 w nocy ceremonię oglądało 453 tys. widzów na dużej antenie i 76 tys. w kanale sportowym (razem 529 tys.), a po godz. 2 odpowiednio: 263 tys. i 85 tys. (razem: 348 tys.).
Transmisje igrzysk znacznie poprawiły średni udział Dwójki w widowni telewizyjnej. W sobotę wyniósł on 11,1 proc., a w niedzielę - 13,7 proc., podczas gdy od poniedziałku do piątku stacja oscylowała w granicach 4,9 proc. - 5,8 proc. udziału. Zyskała, choć nie tak bardzo, także Jedynka, która miała 10,5 proc. udziału w sobotę i 11,1 proc. w niedzielę, a w poprzednie dni utrzymywała się w granicach 8,5 proc. - 10,5 proc., jedynie w czwartek osiągając 10,7 proc. Dla porównania, Polsat i TVN, które od poniedziałku do piątku (1-5 sierpnia) notowały średnie udziały powyżej 10 proc., w olimpijski weekend miały wyniki jednocyfrowe. Polsat odpowiednio 9,5 proc. i 8,3 proc., a TVN – 6,4 proc. i 7,5 proc.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(09.08.2016)