Spośród największych grup internetowych w lipcu użytkowników zyskały tylko Interia i Allegro
W lipcu br. większość czołowych wydawców internetowych zanotowała spadek liczby użytkowników w porównaniu z czerwcem br.
Jak wynika z badania PBI/Gemius, w lipcu br. lider polskiego Internetu – Grupa Google – miał 24,31 mln użytkowników – tj. o 1,4 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. Facebook.com odwiedziło 21,57 mln internautów (spadek o 0,2 proc.).
Grupa Onet-RASP zanotowała 19,5 mln użytkowników (również o 0,2 proc. mniej niż w czerwcu br.). Przewaga tego wydawcy nad Grupą Wirtualna Polska wyniosła 109,8 tys. użytkowników. Serwisy WP odwiedziło 19,33 mln internautów (spadek o 0,5 proc.). YouTube.com stracił 1,8 proc. użytkowników (razem miał ich 18,52 mln).
Spośród największych wydawców wzrost w porównaniu z czerwcem br. zanotowały Grupa Interia.pl (o 1,4 proc., do 16,05 mln) oraz Grupa Allegro.pl (o 0,3 proc., do 14,01 mln).
W pierwszej dziesiątce znalazły się również Grupa Gazeta.pl – 15,69 mln użytkowników (spadek o 0,5 proc.), Polska Press Grupa – 13,58 mln (spadek o 1,5 proc.) oraz Wikipedia.org – 13,11 mln (spadek o 4,8 proc.).
(KOZ, 09.08.2016)