Wpływy z reklamy kinowej w pierwszej połowie roku wzrosły o jedną piątą
O 20,73 proc. wzrosły wpływy reklamowe brokerów kinowych w pierwszym półroczu br. wobec tego okresu 2015 roku.
Jak wynika z danych cennikowych Kantar Media, trzech brokerów reklamy kinowej od stycznia do czerwca br. uzyskało łącznie 838,9 mln zł przychodu z reklam. Wszyscy zwiększyli wpływy względem pierwszego półrocza ub.r. Liderem rynku reklamy kinowej pozostaje New Age Media, który obsługuje sieci Cinema City i Imax. Przychody tej firmy wzrosły o 10,65 proc. - do 386,51 mln zł. Broker Multikino Media, który obsługuje sieci Multikino, Apollo Film, Cinema 3D i kina niezależne, zanotował wzrost o 13,31 proc. - do 319,43 mln zł. Natomiast Tandem Media, który pośredniczy w sprzedaży czasu antenowego w stacjach radiowych i sprzedaje powierzchnie on-screen i off-screen w sieci kin Helios, zarobił na reklamach w kinie 132,95 mln zł - o 109 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Według danych Boxoffice.pl od stycznia do czerwca br. sprzedano w kinach blisko 24 mln biletów, a najpopularniejsze były filmy: "Planeta singli" (prawie 2 mln widzów), "Pitbull. Nowe porządki" (prawie 1,5 mln widzów) i "Zwierzogród" (ponad 1,2 mln widzów). Do polskich filmów, które znalazły się z pierwszej dziesiątce, należy dodać jeszcze: "7 rzeczy, których nie wiecie o facetach" (ponad 1,1 mln widzów) i "Moje córki krowy" (ponad 700 tys. widzów).
Wplywy reklamowe
Create bar charts
(DR, 08.08.2016)
