W lipcu 2016 największy udział w rynku telewizyjnym miał Polsat
Polsat jako jedyny z wielkiej czwórki poprawił w lipcu br. wynik w stosunku do lipca ub.r. - i awansował na pozycję lidera. Stacja prowadziła też w grupie komercyjnej 16-49.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że udział Polsatu w widowni telewizyjnej wyniósł w lipcu br. 10,93 proc., wobec 10,73 proc. rok temu (wyniki w grupie wszystkich widzów). Drugie miejsce zajął TVP 1 z udziałem 10,15 proc. (rok temu: 11,05 proc.). Jedynka przegrała z Polsatem, mimo że to w telewizji publicznej gromadziło się najwięcej widzów zakończonego w lipcu Euro 2016. Finałowy mecz Francja-Portugalia był hitem miesiąca, przyciągając do TVP 1 średnio 5,18 mln widzów – podczas gdy w Polsacie oglądało go 4,45 mln osób.
Trzecie miejsce zajął TVN mający w lipcu 9,47 proc. udziału (9,97 proc.), a czwarta była Dwójka – 6,04 proc. (6,88 proc.). Duży wzrost zanotowały kanały informacyjne, szczególnie popularne w czasie zamachu we Francji i puczu w Turcji oraz podczas Światowych Dni Młodzieży.
TVN 24 z udziałem 4,73 proc. zajął piąte miejsce (3,44 proc.), a TVP Info z wynikiem 4,26 proc. był szósty (3,85 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze kanały: TVN Siedem – 3,38 proc. (3,23 proc.), TV Puls – 3,32 proc. (3,14 proc.), TV 4 – 2,79 proc. (3,42 proc.) i Puls 2 – 1,82 proc. (1,81 proc.).
Polsat, jak podaje biuro prasowe stacji, był też liderem w grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat, w której osiągnął 12,8 proc. udziału. Drugi w tej grupie był TVN – 11,4 proc., a dalej znalazły się TVP 1 – 6,9 proc. i TVP 2 – 5,3 proc.
(RUT, 02.08.2016)