Relacje z wizyty papieża Franciszka przyciągnęły widzów do kanałów informacyjnych
W ciągu pierwszych dwóch dni wizyty papieża Franciszka, który przyjechał do Polski na Światowe Dni Młodzieży w Krakowie, trzy główne kanały informacyjne znacznie zwiększyły widownię i udział w rynku w porównaniu z tymi dniami w ub.r.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, największą średnią dobową widownię – 434 tys. osób - w dniach 27-28 lipca (środa-czwartek) miał kanał TVP Info. W porównaniu z okresem 27-28 lipca ub.r. to wzrost o prawie 210 tys. Średnia widownia TVN 24 wyniosła 375 tys. osób (wzrost o prawie 171 tys.), a Polsat News – 138 tys. (wzrost o ponad 72 tys.).
Dzięki większej widowni kanały informacyjne zanotowały też wyższe udziały w rynku. Jak wskazuje wykres, w grupie ogólnej prowadził TVP Info z udziałem 7,48 proc. (rok temu: 3,96 proc.), przed TVN 24 – 6,47 proc. (3,62 proc.) i Polsat News – 2,39 proc. (1,17 proc.).
W grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) największy udział miał zaś kanał TVN 24 – 4,40 proc. (2,96 proc.), przed TVP Info – 3,95 proc. (2,13 proc.) i Polsat News – 2,16 proc. (1,06 proc.).
(RUT, 31.07.2016)