Adam Burak już nie zarządza marketingiem PZU, bo pracuje dla Grupy Lotos
Adam Burak, który w marcu br. zastąpił Martę Życińską na stanowisku dyrektora biura marketingu PZU, już zakończył pracę w tej firmie. Teraz jest dyrektorem ds. marketingu i komunikacji Grupy Lotos SA.
W Grupie Lotos SA trwa zmiana struktur marketingu. Wcześniej za marketing Grupy odpowiadała Anna Goliszewska, będąca na stanowisku dyrektora biura zarządzania marką (brand management director), ale ona rozstała się z firmą.
Adam Burak oprócz marketingu nadzoruje komunikację Grupy Lotos, w tym działania z zakresu PR, sponsoringu i CSR. W tym zakresie zastąpił Jowitę Twardowską, która teraz zajmuje sie tylko działaniami CSR
Adam Burak, zanim trafił do PZU, przez trzy i pół roku pełnił funkcję dyrektora marketingu i public relations spółki Wrocław 2012 zarządzającej Stadionem Miejskim we Wrocławiu. Odpowiadał za opracowywanie strategii marketingowych, wsparcie sprzedaży i pozyskiwanie sponsorów. Stanowisko to łączył z rolą rzecznika prasowego. Wcześniej przez ponad cztery lata był związany z Telewizją Polsat.
Agnieszka Rosa z zespołu PR PZU SA/PZU Życie SA nie podała nam informacji, kto teraz jest dyrektorem marketingu w PZU. Ubezpieczyciel ten wybiera obecnie w przetargu agencję full service, agencję digital, agencję do organizacji wydarzeń specjalnych, jest także na początku procesu wyboru domu mediowego.
Z kolei Grupa Lotos w marcu br. wybrała po przetargu agencję Young & Rubicam do trzyletniej obsługi full service. W czerwcu, także po przeprowadzeniu przetargu, zdecydowała o kontynuacji współpracy mediowej ze Starcom MediaVest Group.
Grupa Lotos jest drugą największą firmą w Polsce i szóstym koncernem pod względem przychodów w Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzi kilkanaście spółek zależnych. Jedną z kluczowych jest Lotos Paliwa, która zarządza siecią ponad 400 stacji benzynowych.
(AMS, 26.07.2016)