Kantar Media: w pierwszym półroczu banki ograniczyły wydatki na reklamę
Sektor bankowy na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) w pierwszym półroczu br. wydał w sumie 254,98 mln zł, czyli o 0,35 proc. mniej, niż w ub.r. - wynika z danych cennikowych. Liderem jest ING Bank Śląski. Jego budżet wyniósł 64,21 mln zł (wzrost o 16,9 proc.).
W spotach tego banku od 16 lat występuje Marek Kondrat, ostatnio także w towarzystwie innych aktorów, m.in. Agaty Kuleszy, Adama Woronowicza i Olgi Frycz. Na drugim miejscu znalazł się Bank Zachodni WBK z wydatkami na poziomie 54,24 mln zł i wzrostem aż o 37,2 proc. Mogła na to wpłynąć silna promocja przed Euro 2016 z udziałem m.in. Anny Lewandowskiej i Mateusza Borka.
Ubiegłoroczny lider wydatków - mBank - znalazł się w pierwszym półroczu br. na trzeciej pozycji - przeznaczając na promocję 51,81 mln zł (spadek o 21,2 proc.).
Top 5 największych reklamodawców zamykają PKO BP - 44,13 mln zł (spadek o 16 proc.) i Eurobank - 40,59 mln zł (spadek o 6 proc.).
(DR, 25.07.2016)