TVP kończy rozmowy o pomiarach oglądalności i audycie Nielsena
W tym tygodniu Telewizja Polska zakończy rozmowy z uczestnikami dialogu technicznego na temat pomiaru oglądalności treści wideo w telewizji i Internecie oraz dialogu na temat audytu panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement.
Po zakończeniu obu procedur dialogu technicznego zarząd TVP podejmie decyzję w sprawie przetargów na badania oglądalności i audyt Nielsena. W rozmowach o pomiarze oglądalności najpoważniejszym partnerem TVP są brytyjska spółka Kantar Media oraz firma Gemius. W dialogu tym uczestniczy też 11 innych podmiotów: ADB, Beron, Biuro Badań Społecznych Question Mark, DTS St. Lubiński, Free Stream Media, Gunhed, JBD, NET Constructor - Tomasz Jaros, Netia SA, Paweł Klimczewski oraz występujące razem spółki: Ogólnopolski Panel Badawczy, Webvizarts i Quality Watch. W dialogu nie uczestniczy firma Nielsen Audience Measurement, będąca obecnie na polskim rynku jedynym dostawcą badań oglądalności telewizyjnej. Kontrakt Nielsena z TVP obowiązuje do 2019 roku.
Z kolei wykonaniem audytu panelu Nielsena zainteresowane są zagraniczne firmy audytorskie: CESP (robiła takie badanie w ub.r. dla innego polskiego nadawcy), 3M3A, Helen Harrison & Company, RSMB, MediaMARK i The Marketing Shop, a także polskie podmioty: Bluehill, Me On Mobile, Papagrin i Paweł Klimczewski.
(RUT, 25.07.2016)