Integracja TVN ze Scripps wydaje się czymś naturalnym
Zmiana na stanowisku prezesa TVN nie jest dla mnie zaskoczeniem. To spodziewany skutek przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive. Każdy właściciel chce mieć swoich ludzi u steru przejętego przedsiębiorstwa.
Wyjście pana Markusa Tellenbacha z tego biznesu było zapewne zaplanowane już na etapie dopinania transakcji. Z biznesowego punktu widzenia to zupełnie naturalne.
Scripps w Stanach Zjednoczonych ma kanały lifestyle'owe, które cieszą się popularnością i należą do grupy liderów w tym segmencie. Gdy chodzi o kanały tematyczne TVN element lifestyle'owy z oferty właściciela będzie widoczny i silny. Nie wiem, jak dużo tej tematyki wejdzie na główny kanał nadawcy, bo musi on przecież wypełniać obowiązki wynikające z koncesji. Samym lifestyle'm nie da się ich zrealizować.
Ciekawe co TVN zamierza zrobić z newsami? Choć stacja ta wyznacza trendy w wielu formatach rozrywkowych i fabularnych, to jednak istotną cechą grupy wpisaną w jej DNA są przecież kanały informacyjne i ”Fakty”.
Integracja TVN ze Scripps wydaje się czymś naturalnym. W korporacji amerykańskiej corporate governance decyduje o organizacji biznesu i finansów, sposobach raportowania czy patrzenia na wskaźniki efektywności. TVN musi się do tego dostosować.
Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks PL