Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: KSIążKI

Dodano: Lipiec 08, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Życie na miarę. Odzieżowe niewolnictwo”

Press

Marek Rabij
WAB
Warszawa 2016

Kupujesz tanie ciuchy w sieciówkach? Po przeczytaniu tej książki odechce ci się polować na wyprzedażach w markowych sklepach i bardzo uważnie będziesz oglądać metki. To książka o tym, co podskórnie wiemy, lecz wolimy sobie tego nie uświadamiać. Gdy w 2013 roku zawalił się w Bangladeszu budynek Rana Plaza, w którym mieściły się fabryki szyjące ubrania dla zachodnich firm, nagle świat usłyszał, w jakich skandalicznych warunkach pracują tam szwaczki i za jak głodowe pensje. Szefowie koncernów – w tym i polskiej sieci – tłumaczyli, że nie wiedzieli, dzięki czemu ubrania, które sprzedają, mogą być tak tanie. Marek Rabij pojechał do Bangladeszu zaraz po zawaleniu się Rana Plaza – i właściwie odkrył niewiele. O niespełniających wymogów bezpieczeństwa fabrykach i wyzyskiwanych pracownikach było już zbyt głośno, by na miejscu móc to potwierdzić – szefowie fabryk przygotowali się bowiem na najazd mediów i wypolerowali rzeczywistość. Jednak Rabij zachował się jak rasowy reporter: odczekał i po kilkunastu miesiącach wrócił tam, do Dhaki, by po opadnięciu kurzu przyjrzeć się tamtejszej rzeczywistości. I odkrył, że „Odzieżowo-Tekstylna Republika Bangladeszu to kraj uszyty perfekcyjnie na miarę oczekiwań i potrzeb globalnego przemysłu modowego”. Lecz pokazuje też, że szyjący nasze ubrania to „biedni szczęśliwi ludzie” – ten paradoks najbardziej zastanawia. Reporter opisuje, analizuje, wyjaśnia, a czytelnikowi zostawia wybór, ubranie z jaką metką kupi.

RG

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.